پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰۰ هزار هکتار از مزارع مازندران براثر سیل آسیب دید

0

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اینکه ۷۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۱۷ هزار هکتار اراضی باغی در سیل خسارت دید گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در سیل دچار خسارت شد.

وی با اشاره به خسارت سیل به شالیزارها و خزانه‌های برنج گفت: بلافاصله پس از آسیب خزانه‌های برنج، کشاورزان اقدام به احداث خزانه‌های جدید کردند، همچنین نسبت به تأمین بذر از استان‌های دیگر و توزیع بین کشاورزان خسارت دیده اقدام شده است.

وی با اظهار اینکه گل و لای ناشی از سیلاب باغات مرکبات را فراگرفته و آسیب زده و چاه‌ها را پر کرده است گفت: یک درصد باغات نیز با آسیب جدی مواجه شدند و اثری از باغ نیست.

شهیدی فر ادامه داد: خوشبختانه تاکنون سرمایی که بخواهد به محصولات باغی و زراعی آسیب بزند در استان نداشتیم ولی سیل به برخی باغات سیاه ریشه آسیب زده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه باغات سیاه ریشه در مناطق دشت دچار آسیب جدی شده است گفت: در بخش کوهستانی این آسیب‌ها و خسارت‌ها کمتر بوده است.

وی با اظهار اینکه شش هزار هکتار از اراضی شالیزاری نکا، ساری، میاندرود و جوییار سال قبل زیر کشت نگرفته است گفت: خوشبختانه امسال ۱۰۰ درصد شالیزارها به دلیل فراوانی آب به زیرکشت رفته است.

شهیدی فر با اظهار اینکه کشاورزی مازندران به سمت کشاورزی مدرن درحال حرکت است گفت: در زمینه دام و طیور نیز به سمت مدرنیزه شدن در حال حرکت هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه به رغم بروز خسارت به بخش کشاورزی، امسال پرتولیدترین سال کشاورزی را در کشور خواهیم داشت گفت: سال خوبی را برای کشاورزی پیش بینی می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.