پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۹ نفر بر اثر تصادفات اردیبهشت ماه در مازندران جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: اردیبهشت‌ماه امسال تعداد ۴۹ نفر براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشت.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی بابیان اینکه در همه محورها به‌جز راه روستایی که یک مورد افزایش داشت شاهد کاهش آمار تصادفات بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون‌شهری با ۳۲ مورد و پس‌ازآن به ترتیب محور درون‌شهری با ۱۴ و راه روستایی با ۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

 

وی عنوان کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میان درود با ۱۳، آمل و چالوس و کلاردشت هرکدام با ۵ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

 

 عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۵ نفر از افراد عابرین پیاده، ۱۳ نفر موتورسوار، ۱۰ نفر راننده، ۹ نفر سرنشین و ۲ مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت رسید.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت‌شده است اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه امسال، هزار و ۱۴۱ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشت.

 

 این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.