پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰۰ دستگاه اداری مازندران به شبکه دولت متصل شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عزیزی، در جلسه شورای ادارای شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه شبکه دولت از سال ۸۵ آغاز به کار کرده است، هدف از این شبکه را اتصال ادارات شهرستان‌ها به ادارات کل و به یکدیگر عنوان کرد و افزود: تبادل اطلاعات در فضای اینترنت پرمخاطره و انجام آن تخلف است و دولت بستر امنی را به نام شبکه دولت برای مکاتبات ادارای ایجاد کرده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران، با اشاره به اینکه شبکه دولت از طریق دو شرکت مخابرات و آسیاتک است و تنها این دو شرکت دارای مجوز هستند، بر اتصال از طریق مخابرات توصیه بیشتری کرد  و یکی از مزیت‌های مهم اتصال به شبکه دولت را تسریع و تسهیل در انجام کارها برشمرد.

وی با اعلام اینکه تاکنون یک هزار دستگاه ادارای در سطح استان به شبکه دولت متصل شده اند از جمله آنها به ۶۰ شهرداری در استان و کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی اشاره کرد و افزود: آمادگی و بستر لازم برای اتصال تمام دستگاه‌های شهرستان سوادکوه به این شبکه وجود دارد.

عزیزی هزینه اشتراک اتصال ماهانه به این شبکه را ۵۰ هزارتومان عنوان کرد و با بیان اینکه این هزینه می‌تواند ماهانه پرداخت شود، خاطرنشان کرد: هزینه‌ای بابت نرم‌افزار و سخت‌افزار را ما متقبل شده‌ایم و این پول تنها هزینه اتصال است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری مازندران، با بیان اینکه تمامی مجوزها از مراکز امنیتی اخذ شده است، گفت: اتصال به شبکه دولت به ادارات کل ابلاغ شده و همه ادارات کل به شبکه متصل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.