پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادواره 33 شهید نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، در این مراسم که جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی و نیز نمایندگانی از صنعت آب و برق کشور حضور داشتند، رئیس سازمان بسیج کارگری کشور در سخنانی به تبیین ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و الزامات و ضرورت‌های مقابله با جنگ اقتصادی دشمن برای حفظ نظام و دستاورهای انقلاب اسلامی پرداخت.

رعیتی فرد با تجلیل از دلاور مردی و رشادت 10 هزار و 400 شهید مازندران، افزود: در طول دفاع مقدس بهترین جوانان برومند و نخبه ما با ایثار و از خودگذشتگی به عرصه مقابله با دشمن شتافتند و برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور جان خود را نثار کردند.

وی بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که روحیه ایثار و از خودگذشتگی، شجاعت، جسوری، استقامت و تلاش مضاعف دوران دفاع مقدس همچنان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب در مردم این مملکت پایدار مانده است.

رعیتی‌فرد با اشاره به سه ویژگی مهم تدافعی بودن، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اخلاص و معنویت دوران دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس ما جنگ طلب نبودیم بلکه هدف اصلی ما ایستادگی و دفاع از کشور در برابر تجاوز دشمن و حفظ استقلال کشور بود که جوانان غیور ما در آن برهه از زمان با خلوص نیت و با توکل به خداوند، گوش به فرمان امام راحل(ره) و در سایه اتحاد، همدلی، خودباوری، تلاش و از خودگذشتگی، به صحنه آمدند و جنگ نابرابر تحمیلی را با دستان خالی به نفع ما به پایان رساندند.

وی، بازخوانی، الگوگیری و عملیاتی کردن تجارب موفق دوران دفاع مقدس را تنها راه برون‌رفت از شرایط مقابله با جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد و گفت: امروز ما بیش از پیش به تلاش مضاعف، فرهنگ ایثار و شهادت، وحدت و همدلی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مدیریت جهادی، خودباوری، ایمان به هدف و تقویت امید و اطمینان به مسئولان کشور نیاز داریم تا با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، انقلاب را از این پیچ تاریخی خطرناک به سلامت عبور دهیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور از فقدان روحیه جهادی در برخی از مدیران به عنوان مشکل امروز حوزه اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: علیرغم تلاش گسترده دشمن برای ضربه زدن به انقلاب، تاکنون شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و نظامی بروز و ظهور پیدا کرد ولی در عرصه اقتصادی شعار انقلاب بدرستی عملیاتی نشد و هنوز وابستگی‌هایی وجود دارد که به روزنه امید دشمن برای توطئه علیه نظام تبدیل شده است.

رعیتی‌فرد بار دیگر بر ضرورت اتحاد و هبستگی همه نیروهای درون نظام تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی « حفظ نظام از اوجب واجبات است و همه دلسوزان نظام بدور از دسته بندی‌های سیاسی باید تمام توان خود را برای اعتلای نظام بکار گیرند و به عنوان سپاه و بسیج باید برای رفع مشکلات کمک کنیم و به دولت هم اعلام کردیم که بسیج و سپاه با تمام توان و ظرفیت خود در هرعرصه ای که نیاز باشد، آماده کمک به دولت است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره ماندگار امام راحل(ره) و شهـدای نیروگاه و شهدای مدافع حرم، به تبیین نقش شهدا در تحکیم، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی پرداخت.

محسن نعمتی شهدا را صاحبان اصلی و ضامن بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب درپی توطئه ای علیه نظام ما بوده و امسال در آستانه چهل سالگی انقلاب برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده تا از طریق فشارهای اقتصادی نارضایتی بوجود آورد و مردم را در مقابل نظام قرار دهد اما غافل از اینکه این انقلاب با خون شهدا آبیاری و بارور شده و خداوند ذخایری چون شهید حججی‌ها و محمد طاهای چهار ساله برای حفظ انقلاب دارد که با ریخته شدن خونشان مردم را مقاومتر، منسجمتر و به حمایت از انقلاب، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی مصمم تر می‌کند.

وی رسالت و خواستگاه انقلاب اسلامی را برگرفته از فلسفه قیام عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ادامه قیام امام حسین(ع) و خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلا است.

در ابتدای این مراسم نماهنگی از شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شد و حسن رستمی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه‌های تصاویر شهدای نیروگاه، شهدای مدافع حرم و تصاویر بمباران‌های نیروگاه و تجهیزات ایمنی وآتش نشانی، نیروگاه برپا شد.

نیروگاه شهیدسلیمی در سه مرحله در تاریخ‌های 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران‌ها 25 نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.