پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرمای 40 درجه سانتیگرادی به مازندران باز می گردد

0

پایگاه خبری چهاردانگه: مردم استان مازندران در روزهای گذشته در برخی نقاط گرمای 35 درجه ای هوا را تجربه و همچنین با قطعی برق روبرو بودند .
برای امروز نیز هواشناسی مازندران دمای هوای 35 درجه سانتیگرادی در مناطق مرکزی و برای مناطق کوهستانی دمای حدود 30 درجه ای پیش بینی کرد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: گرمای هوا تا اوسط هفته آینده در استان پایدار است و روند افزایشی را دنبال می کند و در اواسط هفته بعد به اوج خود خواهد رسید.
احمد اسدی افزود: در این مدت توصیه می شود مردم در حد امکان از فعالیت های غیر ضروری پرهیز نمایند و از قرارگیری در زیر تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند.
وی با یادآوری اینکه گرمای پیش رو مطابق با زمان اوج گرمای سال گذشته است، گفت: در حال حاضر سیستم های راداری شرایط خنک را پیش بینی نمی کنند و گرما در استان ساکن خواهد بود .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد: دریای خزر نیز در این روزها با موج های کوتاه همراه است و مردم و مسافران در محدوده طرح دریا و با رعایت نکات ایمنی شنا کنند.
اسدی همچنین توصیه کرد: مردم در این مدت در مصرف آب و به خصوص انرژی برق مدیریت کنند و سیستم های سرمایشی خود در حالت خنک و نه سرد( 25 درجه) قرار دهند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به مرغداران، دامداران و گلخانه داران توصیه کرد که دما و رطوبت سالن های خود را کنترل و تنظیم نمایند.
وی همچنین نسبت به روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و جنگل هشدار داد و گفت: توصیه می شود مردم و مسافران طول ایام گرم در این مناطق از روشن کردن آتش خودداری کنند.
اسدی از کشاورزان و باغداران نیز خواست در زمان خنکی روز مزارع خود را آبیاری کنند و از آبیاری در اوج گرما به دلیل تبخیر سریع اقدام به آبیاری نکنند.
گفتنی است تیرماه سال گذشته نیز در مدت مشابه دمای هوا در برخی نقاط استان از مرز 43 درجه گذشت و خسارات سنگینی به تاسیسات توزیع برق وارد کرد .
مصرف برق در استان به طور میانگین یک هزار و 300 مگاوات است که در زمان گرمای هوا به بیش از 2 و نیم برابر افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.