پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلاهبردار پیامکی میلیاردی در مازندران دستگیر شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در بابلسر با ارسال پیامک‌های اغواکننده، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند، متهم به کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کنند.

میرفیضی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی، اظهار داشت: با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن افراد در مسابقه‌های رادیویی و پیامکی، مالباختگان را به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با ترفندهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: عدم آشنایی افراد با فضای مجازی و عدم شناخت کاربران از جرائمی که از طریق این فضا صورت می‌گیرد، موجب شده تا مجرمان با سو استفاده از این بسترهای ارتباطی به دنبال کسب منفعت‌های کلان باشند.

فرمانده انتظامی مازندران،افزود: بروز جرایم مالی مانند سرقت و کلاهبرداری با استفاده از روش‌های ارسال پیامک در فضاهای مجازی و بسترهای ارتباطی با اغفال کاربران دستگاه‌‌های خودپرداز و سو ­استفاده از­ کارت ‌های اعتباری دیگران یکی­ از متداول‌ترین شیوه‌ها­ در­ کلاهبرداری ‌های اینترنتی است.

وی از شهروندان خواست در مقابل ایمیل ‌ها و پیامک‌‌هایی که با مضامین برنده شدن آنان در مسابقات رادیویی، پیامکی، قرعه‌کشی‌‌های مختلف که برای آنان ارسال می ‌شود، هوشیار بوده و از ارائه ‌هرگونه مشخصات مربوط به کارت عابر بانک خود تحت هر عنوانی به افراد تماس گیرنده و یا پیامکهای رسیده خودداری کنند.

میرفیضی با تاکید بر افزایش سواد رسانه ای افراد جامعه، گفت: اگر چه پلیس دائما در حال رصد فضای مجازی و جلوگیری از سو استفاده افراد فرصت طلب است، اما این رصد زمانی کارساز می‌شود که کاربران اینترنتی نیز سطح آگاهی ‌شان را از فضای مجازی افزایش دهند.

 /

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.