پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشت گیاهان دارویی در مناطق بالادست مازندران توسعه یافت

0

پایگاه خبری چهاردانگه:  عزیزالله شهیدی فر امروز در همایش شمیم جهادی اظهار داشت: کشاورزی مازندران 27 درصد ارزش اقتصادی در بخش تولید و 23 درصداشتغال مستقیم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 6.5 میلیون تن تولید و ده دصد ارزش تولیدی در کشور مربوط به مازندران است که در12 محصول دامی، باغی و شیلاتی رتبه اول را در کشور داریم.

شهیدی فر بیان کرد: تولیدبرنج شاخصه اصلی تولید در استان بوده که 38 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده و دربخش دانه‌های روغنی امسال 40 هزار تن تولید شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: دو میلیون و 500 هزار تن تولید مرکبات استان بوده که می‌تواند کل نیاز کشور را تامین کند و همچنین در بحث تولید سبزی، صیفی،گل‌های آپارتمانی، درختچه‌های زینتی تولید بالایی دارد که 400 میلیون واحد گل در استان سالانه تولید می‌شود و می توانیم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در مناطق بالادست کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در دستور کار است که امسال بیش از هزار و 200 هکتار به کشت گل محمدی اختصاص یافت که این امر موجب اشتغال و تثبیت روستاییان بالادست شده است.

شهیدی فر گفت: میزان تولیدات دامی استان حدود 926 هزار تن بوده که شیرخام،گوشت قرمز،گوشت سفید، تخم مرغ و تولید پیله ابریشم از دیگر تولیدات مهم استان است.

تشکیل شورای زکات در روستاهای استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  مازندران نیز گفت: مازندران ظرفیت خوبی درزمینه تولیدات کشاورزی و باغی دارد که باید در این زمینه به معاش مستمندان نیز رسیدگی شود.

رضا نوروزی با بیان اینکه در سال گذشته ده میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که حدود 700 میلیون تومان نقدی بود، افزود: در شورای زکات استان برنامه‌ریزی شد که مردم زکات را ابتدا به نزدیکان حائز شرایط و سپس به موسسات خیریه پرداخت کنند.

وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاها گفت: 6.5 میلیاردتومان از این طریق جمع آوری و در همان محل توزیع و صرف شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران بیان کرد: مبالغ زکات جمع آوری شده در زمینه تهیه جهیزیه، هزینه درمان بیمار، هزینه تحصیل، آزادی زندانیان، تعمیر و ساخت مسکن، سبد کالا، خانه عالم مسجد، غسالخانه و امامزاده هزینه شد.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.