پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

| کارخانه زباله‌سوز ساری در کُما/خرید زمان برای به سرانجام رسیدن مدیریت پسماند در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد حسین زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت کارخانه زباله‌سوز نوشهر اظهار کرد: این مجموعه در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برخی از مشکلات این پروژه مربوط به تامین منابع مالی است که در جلسه با نوبخت معاون رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرده و مقرر شد که رقمی برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه مقرر شد از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری هم به این پروژه اعتبار اختصاص داده شود،گفت: در صورت تحقق این اعتبارات وعده داده شده پیش‌بینی می‌کنیم که ادریبهشت و یا خردادماه سال 98 این کارخانه  به بهره‌برداری برسد.

**کارخانه زباله‌سوز ساری در کُما

این مسؤول درباره کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه کم است و سال 97 اعتبارات معنی‌داری در حوزه پسماند استان نداشتیم، ولی برای سال بعد پیش‌بینی ما این است که اعتبار مناسبی تزریق می‌شود و منتظر مشخص شدن سهم استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران یادآور شد: انتظار داریم شهرداری ساری ورود پیدا کند و بنا گذاشتیم که اعتباراتی که به برخی از شهرداری‌ها دادیم با اولویت پسماند باشد و مصوبه افزایش خرید تضمینی برق از زباله‌سوز اگر مصوب شود به توسعه ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری کمک می‌کند.

**وعده‌های به سرانجام نرسیده

به گزارش فارس، پیش از این علی نبیان معاون عمرانی سابق استاندار مازندران نیز در خبری که از سوی خبرگزاری ایرنا منتشر شده بود زمان بهره‌برداری از این پروژه را پایان سال جاری و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 94 درصد اعلام کرده بود.

کارخانه زباله‌سوز ساری بنا بر اطلاعات مدیران شهری مقرر شده بود که سال 97  به بهره‌برداری برسد، اما در روزهای یکی از اعضای شورای شهر ساری زمان بهره‌برداری این پروژه در سال 98 را رد کرده است.

در حال حاضر روزانه بیش از  3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود که در ایام حضور مسافر به بیش از دو برابر می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.