پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه سورت ظرفیت جهانی دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، سیف الله فرزانه صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی راههای همکاری با کمیته امداد استان با بیان اینکه چشمه سورت یک ظرفیت جهانی است وبرای رونق آن نیاز به حمایت تمامی دستگاه ها اجرایی است افزود: آنجا که پای انتقاد به میان می آید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید پاسخگو باشد ولی در زمان تصمیم گیری، جای گردشگری خالی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهارداشت: براساس تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی استان مازندران در صورت حمایت مالی کمیته امداد، دوره ها ی آموزشی مهارت های شغلی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری برای آموزش به مددجویان و فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی، برگزار می شود.

فرزانه افزود: در راستای این تفاهم نامه رشته ها ومهارت های دارای بازار کار و مشاغل نوین به مددجویان معرفی می شود و دوره های آموزشی نیز در صورت تامین نیاز از سوی کمیته امداد امام به فراگیران آموزش داده می شود.

وی از اعلام تقویم نمایشگاهی و بازارچه دائمی و فصلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری و شرایط حضور مدجویان به اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس این تفاهم نامه خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی جهت بازاریابی به بخش های خصوصی معرفی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: برای رونق گردشگری در استان به عزم استانی نیازمندیم و تمامی دستگاه های اجرایی مازندران باید بر روی ظرفیت های گردشگری استان، برنامه ریزی کرده و در راستای ساختارهای گردشگری مازندران حرکت کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران در این جلسه گفت: صنایع دستی یکی از محورهای کمیته امداد است اگرچه با نگاه حفظ و احیا پیگیری نمی شود ولی به لحاظ اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال برای مددجویان مورد توجه است.

رضا نوروزی جعفری از بازاریابی برای فروش صنایع دستی به عنوان یکی از دغدغه های کمیته امداد یاد کرد و افزود: ایجاد زمینه فروش صنایع دستی موجب حفظ این رشته و تولید بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: از رشته های مختلف صنایع دستی به ویژه رشته هایی که در رونق چندانی ندارد نیز می توان به عنوان کاردرمانی یا توان افزایی برای سرگرمی مددجویان کمک گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.