پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چاپ کتاب راهبردهای مدیریت پایدار جنگل های شمال ایران

3

در آغازین روزهای سال 1396 کتاب « راهبردهای مدیریت پایدار جنگل های شمال ایران » تالیف دکتر عباس علیپور نخی و دکتر شیرزاد محمدنژاد کیاسری توسط انتشارات ناقوس به چاپ رسید.

دکتر شیرزاد محمد نژاد کیاسری رئیس و موسس موسسه مردم نهاد فضای سبز پایدار از موسسات موفق و فعال استان مازندران در زمینه زیست محیطی بوده و تا کنون گزارشات زیادی در حوزه محیط زیست در بخش چهاردانگه از ایشان در پایگاه خبری چهاردانگه منتشر شده است.

کتاب « راهبردهای مدیریت پایدار جنگل های شمال ایران » در تیراژ 1000 نسخه در چاپ اول در انتشارات ناقوس چاپ و به قیمت 300000 ریال در دسترس عموم قرار گرفت.

در مقدمه این کتاب آمده است:

« در طول دهه های گذشته موضوع مباحث علوم جنگل و تحول طبیعی آن در یک سوی از سیم های خاردار عرصه های منابع طبیعی و مباحث علوم اقتصادی و اجتماعی مردم بومی در سوی دیگر از سیم های خاردار و خارج از عرصه های منابع طبیعی ادامه یافت.

در تمام این سال ها عرصه های منابع طبیعی شمال کشور جدای از اجرای طرح های جنگلداری، بستر بهره برداری های متعدد از سوی سازمان ها، نهادها، شرکت ها و تعاونی های مختلف گردید. همچنین محل اجرای طرح های کلان، قاچاق چوب، دامداری سنتی و منبع تامین سوخت روستائیان در فصل سرد بوده است.

نویسندگان این کتاب با مروری علمی و دقیق بر آنچه گذشت و هر آن چه در پیش رو است … به ارائه راهکار مدیریت پایدار جنگل های شمال ایران بر اساس مدیریت مبتنی بر توسعه پایدار پرداختند. »

3 نظرات
  1. azad می گوید

    دو سه سالی است که بحث جنگل و منابع طبیعی و ده ها همایش برای این موضوع اختصاص یافت. بسیار خوب که شکر خدا دو بزرگوار در سطح کشور کتاب آن را هم نوشتند.
    خواه ناخواه این اثر مورد توجه، استفاده و نقد و نظر متخصصان قرار خواهد گرفت.
    دلم با دکتر کیاسری است که همه جا تنها و تنها با چکمه و لباس کار و درختکاری است. آنوقت هر چند وقت یک بار یک کار علمی و خاص.
    خدا قوت.

  2. زینب می گوید

    با سلام
    من که از این کتاب چیزی سر در نمی آورم. ولی کتاب پروازهای شبانه شما خیلی ترسناک بود.
    امیدوارم موفق باشین.

  3. حیاتی می گوید

    تدوین کتاب علمی را تبریک می گویم. امیدوارم مدیران محترم به این منابع توجه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.