پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پل شهدای غواص ‌در ساری احداث می‌شود

0

‌‌به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، سردار «عبدالله ملکی» ‌امروز در دیدار فرماندهان دفاع مقدس و نیروهای مسلح استان با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: هدف از این دیدار، تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت است.

وی با اشاره به اجرای بیش از پنج هزار ویژه برنامه فرهنگی هنری در قالب 60 عنوان، شامل یادواره ها، ورزشی، فرهنگی، هنری و غیره گفت: همچنین حضور با برکت 9 شهید گمنام در دهه اول ماه محرم باعث بهره‌مندی مردم از روحانیت و کرامت شهدا در این ایام شد.

ملکی از اجرای بیش از 100 ویژه برنامه شهدای گمنام در ساری خبر داد و گفت: یکی از برنامه هایی که در این راستا مورد استقبال قرار گرفت، برنامه «یک شهر، یک حسینیه» بود.

وی با تقدیر از استقبال باشکوه مردم از شهدای گمنام در ایام محرم تصریح کرد: شب وداع با شهدای گمنام در بابل و آیین تشییع در ساری برگزار شد.

ملکی خاطرنشان کرد: همایش بزرگ فرماندهان دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان نیروهای مسلح در آمل و میزبانی و استقبال از شهدای گمنام یکی از برنامه های پیش از شروع هفته دفاع مقدس در استان بود.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ضمن بر شمردن برنامه های این ستاد، اظهار کرد: رژه حماسی نیروهای مسلح در 31 شهریور، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان، دیدار با 700 خانواده شهید، جلسه اخوت با فرماندهان شاغل در نیروهای مسلح و یادواره شهدای نیروگاه شهید سلیمی نکا، نشست با علمای دفاع مقدس و حضور نیروهای مسلح در نمازجمعه از جمله برنامه های شاخص این ستاد است که بر مبنای شعار «ما توانسته ایم» در سطح استان حال برگزاری است.

ملکی از تدوین و چاپ 110 عنوان کتاب در یک دوره چهار ساله توسط بنیاد حفظ آثار مازندران خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت 40 سالگی انقلاب، 40 عنوان کتاب در ایام دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد.

وی هدف از تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس را نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در این راستا کتب متعددی با موضوع نقش ادارات در دفاع مقدس در دست چاپ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تدوین کتاب با موضوع نقش آیت الله طبرسی در انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و افزود: در این راستا اقدامات پژوهشی و مصاحبه انجام شد که به زودی شاهد این اتفاق فرهنگی نیز خواهیم بود.

ملکی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد و افزود: هزار مدخل با موضوع دفاع مقدس در سه محور فرهنگی و اجتماعی، شهدا و اشخاص و جغرافیا و نظامی در حال تهیه است که طبق برنامه پنج عنوان کتاب نگارش می شود.

وی تصریح کرد: برای نشر و گسترش فرهنگ دفاع مقدس همه باید تلاش و کار کنیم و باید درس های دفاع مقدس به نسل چهارم منتقل شود.

ملکی همچنین با اشاره به افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و با بیان اینکه فاز سه مرکز فرهنگی به نقش مازندران در گذر تاریخ می پردازد، افزود: پل شهدای غواص بر روی رودخانه تجن با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان توسط شهرداری ساری در دست احداث است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.