پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان تعمیر ۲۴۰۰ مسکن سیل زده در مازندران

0

محمد خانی نوذری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شش هزار و ۸۰۰ واحد تجاری و مسکونی براثر سیلاب اخیر در استان دچار خسارت شدند اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ میلیارد تومان بلاعوض تعمیراتی و معیشتی بین سیل زدگان پرداخت شده است.

وی افزود: به سه هزار و ۲۷۴ خانوار ۶۵ میلیارد ریال بلاعوض تعمیراتی و به پنج هزار و ۴۰۶ نفر حدود ۱۴۷ میلیارد ریال بلاعوض معیشتی پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون چهار هزار و ۸۹۴ نفر برای دریافت تسهیلات تعمیراتی و معیشتی به بانک‌ها معرفی شدند که هزار و ۷۰۰ واحد منجر به قرارداد شده است و از بانک‌ها تقاضا داریم به مصوبه دولت در زمینه ضمانت زنجیره‌ای توجه کنند.

خانی نوذری با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۵۲۵ واحد تعمیراتی در استان شروع شده است گفت: کار تعمیر و مرمت حدود دو هزار و ۴۰۰ واحد در استان به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یادآور شد: تاکنون آوار برداری ۲۷۲ واحد تخریبی از مجموع ۵۳۰ واحد تشکیل پرونده شده، در استان انجام شده است که بیش از ۵۰ درصد واحدهای تخریبی را شامل می‌شود.

وی افزود: برای حدود ۱۶۰ واحد احداثی پروانه ساخت صادر، ۲۵۱ واحد پی کنی، ۱۰۲ واحد اجرای فونداسیون و ۲۸ واحد اجرای اسکلت انجام شده است و خوشبختانه سرعت بازسازی مطلوب است.

خانی نوذری تصریح کرد: امید می‌رود تا پایان خردادماه کار تعمیر واحدها به پایان رسد، همچنین تاکنون دو هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان بین مردم سیل زده در استان توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه ساختمان افرادی که در زیراب در بستر رودخانه واقع و تخریب شده بود گفت: مقرر شد زمینی ازسوی راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و ساخت مسکن این افراد از فردا آغاز می‌شود.

سیل ۲۷ اسفندماه سال قبل و ۱۲ فروردین امسال بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف در مازندران خسارت زده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.