پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع زمین لرزه 3 ریشتری در کیاسر/ وقوع خرد زمین‌ لرزه در کیاسر طبیعی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: رئیس مرکز زلزله‌نگاری مازندران از وقوع زمین لرزه 3 ریشتری در کیاسر خبر داد و گفت: وقوع خرد زمین‌ لرزه در کیاسر طبیعی است. 

جلالی باکویی پس از وقوع زمین‌ لرزه 3 ریشتری در کیاسر در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد:این زلزله در مقیاس 3 دهم ریشتر در  ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد امروز، کیاسر را لرزاند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این زمین لرزه در مرز میان مازندران و سمنان اتفاق افتاده محسوس نبوده است.

کیاسر کانون توجه زمین‌لرزه‌های متعدد

رئیس مرکز زلزله‌نگاری مازندران با اشاره به اینکه این زمین‌ لرزه صبح امروز در مناطق جنوبی کیاسر به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: این نوع زمین‌ لرزه‌ها خرد محسوب می شوند و به مانند آن با مقیاس 2.5 و 3 ریشتر فراوان در مازندران به وقوع می‌پیوندد اما به دلیل آنکه محسوس نیست اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع زمین‌لرزه در جنوب کیاسر به وفور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دلیل وقوع زمین‌ لرزه‌های خرد، جابه جایی گسل‌ها و فشارهای ناشی از آن است.

زمین لرزه خسارتی نداشت

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه صبح امروز، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع این زمین‌ لرزه در مرز دو استان مازندران و سمنان و فاصله با کانون زمین‌لرزه با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی فرمانداری و بخشداری  چهاردانگه  تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.