پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وصول معوقات بانکی در استان مازندران 60 درصد کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران،محمد حسن بهادر در حاشیه دومین کمیته اسناد اظهار داشت: تا پایان خرداد امسال 517 میلیارد ریال معوقات بانکی از بدهکاران وصول کردیم که سهم بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی از این مبلغ بیش از 308 میلیارد ریال بوده است.

وی وجود قوانین موازی و معارض، عدم اراده جدی شورای هماهنگی بانک‌های استان و وضعیت موجود اقتصادی را از عمده دلایل این کاهش بیان کرد و افزود در این مدت بیش از 12 هزار و 921 میلیارد ریال مطالبات بانکی در کشور وصول شده که مازندران از حیث رقم وصول در کشور رتبه 6 و از لحاظ رشد متاسفانه منفی 59.6 درصد بوده است.

بهادر از افزایش 104 درصدی پرونده‌های تشکیلی اجرا در سه ماهه اول سال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت دو هزار و 707 پرونده اجرایی در استان تشکیل شده که 533 مورد آن مربوط به اسناد تعهدی و مهریه و 1591 مورد آن مرتبط با اسناد رهنی و قراردادهای داخلی بانکها و مابقی درباره چک و سایر پرونده‌های اجرایی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود مختومه کردن 719 پرونده اجرایی در این مدت و وصول بیش از 43 میلیارد ریال حق مزایده و نیم عشر و واریز آن به حساب خزانه دولت از دیگر اقدامات کارکنان و حاصل تلاش 24 واحد ثبتی در استان بوده است.

بهادر با اشاره به تصویب بند ب ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا از طریق دوایر اجرای ادارات ثبت استان به مراتب به صرفه در هزینه و وقت نسبت به محاکم قضائی خواهد بود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.