پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر نیرو: میزان خاموشی‌های تابستان امسال کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های حوزه برق و انرژی غرب مازندران با بیان اینکه نخستین نیروگاه تولید نیرو در مدار قرار گرفته است، اظهار داشت: نیروگاه کاسپین از نیروگاه‌های ارزنده بوده و بانک صنعت و معدن در طرح‌های مختلف صنعت و معدن کمک حال طرح‌های وزارت نیرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با وجود برخی نارسایی‌های برقی همکاری مناسب در مصرف برق انجام شد و با خاموشی کمتری دوران سپری و از آمادگی برای مدیریت مصرف در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش تسنیم، وزیر نیرو در ادامه سفر دو روزه خود به مازندران، پست برق 230 کیلوولت نوشهر که در مجاورت نیروگاه کاسپین احداث شده است را افتتا ح کرد.

با اجرای این پروژه علاوه بر رفع مشکل افت ولتاژ شهرستان‌های نور و نوشهر که به دلیل افزایش مصرف در سال‌های گذشته به وجود آمده بود، قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

این پست برق به دلیل قرار گرفتن در کنار نیروگاه کاسپین، زمینه تزریق انرژی تولیدی این نیروگاه 460 مگاواتی را نیز به شبکه برق سراسری فراهم کرده است.

پست برق نوشهر با ظرفیت نصب شده 320 مگاولت آمپر، پاسخگوی نیاز مصرف منطقه تا 10 سال آینده خواهد بود. برای احداث این ایستگاه 230 کیلوولت و خطوط تغذیه کننده نوشهر، در مجموع 855 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توانیر هزینه شده است.

این ایستگاه در زمینی به مساحت چهار هکتار و در مجاورت نیروگاه 460 مگاواتی کاسپین در اطراف نوشهر احداث شده است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.