پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر نیرو: فاینانس خارجی برای تکمیل سد هراز تخصیص می‌یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه بازدید از سد هراز با تاکید بر اهمیت این سد برای مردم این استان به ویژه دشت بزرگ هراز، اظهار داشت: تامین منابع مالی سد هراز باید در اولویت برنامه‌های مهار آب استان مازندران قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فاینانس برای این طرح، افزود: تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار خواهیم گرفت و مشکلات اعتباری این طرح را از منابع فاینانس رفع خواهیم کرد.

محمدابراهیم یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز در این مراسم وضعیت اجرایی این طرح پیشرفت آن را 35 درصد و پیشرفت جاده جایگزین را هفت درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون 140 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی  اعتبارات سال جاری این طرح را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی با تلاش وزارت نیرو و استاندار  800 میلیارد تومان از محل متفرقه در نظر گرفته شد که امیدواریم این مبلغ به زودی تخصیص یابد.

یخکشی گفت: برای تامین منابع اعتباری این سد بسته ای را به نام هراز تعریف کرده که شورای اقتصاد برای تامین منابع مالی آن از محل فاینانس موافقت خود را اعلام کرده و در تلاش هستیم که نسبت به اخذ ماده 62 و تمدید موافقت شورای اقتصاد اقدام کنیم.

به گزارش تسنیم، وزیر نیرو در ادامه سفر به آمل، ایستگاه 63.20 کیلوولت آمل 5 و خط 63 کیلو ولتی کابلی آن آمل دو پروژه برق رسامی آمل را افتتاح و بهره برداری کرد.

 مهم‌ترین اهداف و اثرات اجرایی این پروژه رفع افت ولتاژ و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از ازدیاد بار است.

پروژه احداث 63 کیلوولت کابلی آمل 4 و 5 با مشخصات فنی و اجرایی پروژه خط دو مداره 63 کیلوولت با کابل XLPE به طول 5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد ریال از سوی محل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان افتتاح شد.

این پروژه با اهداف و اثرات اجرایی پروژه تعدیل بارگذاری ایستگاه‌ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع، جلوگیری از ازدیاد بار خطوط منطقه در زمان پیک بار به بهره برداری رسید.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.