پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش روز ملی دریای خزر برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، کعبه توسلی مسئول انجمن جمعیت حامیان محیط زیست بابلسر در این مراسم، اظهار داشت: این مراسم به مناسبت ارج نهادن به ارزشمندترین میراث طبیعی کشور در بابلسر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این همایش به اهمیت حفظ دریای کاسپین و مخاطراتی که آن را تهدید می‌کند پرداخته می‌شود، افزود: کاهش ذخایر آبی و انتقال آلودگی‌هایی زیست محیطی به دریا از جمله مخاطراتی است که دریای خزر را تهدید می‌کند.

رئیس تشکل حامیان محیط زیست بابلسر ادامه داد: انتقال آب دریای خزر یکی از مخاطرات جدی بوده که در گذشته برای این دریا مطرح بوده که با تلاش انجمن‌های مردم نهاد حامی محیط زیست و حمایت مسئولان از این اتفاق جلوگیری شد.

توسلی با اشاره به اینکه دریای خزر با وسعت 600 هزار کیلومتر مربع و ساحلی با طول 7 هزار کیلومتر مربع بیش از 400 گونه آبزی را در دل خود دارد، گفت: این دریا به دلیل دارا بودن ذخایر نفت و گاز و موقعیت مهم استراتژیکی و ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت ویژه ای در منطقه برخوردار است.

وی با بیان اینکه پرواز بادبادک‌ها، مجسمه‌های شنی، تیاتر خیابانی و نقاشی از جمله برنامه‌هایی بوده که در حاشیه این همایش برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این همایش توسط بنیاد علمی حریری و تشکل حامیان محیط زیست بابلسر و با همکاری  شهرداری و شورای اسلامی بابلسر و دانشگاه مازندران برگزار شد.

توسلی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی محیط زیست و منابع طبیعی در تمامی زمینه ها، تشکل حامیان محیط زیست بابلسر در 5 کارگروه آموزش و پژوهش، بررسی آلودگی‌های محیط زیست، توسعه فضای سبز، حمایت از حیوانات و توسعه پایدار و اکوتوریسم در حد توان و بضاعت مشغول به فعالیت است و در مدت یک سال اخیر فعالیت‌های مفیدی در همه کارگروه های یاد شده انجام داده است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقاء سطح آگاهی های زیست محیطی جامعه با محوریت کودک و نوجوان و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، شناسایی مشکلات و معضلات و پیگیری برای کاستن آنها یا حصول نتیجه ی مطلوب، نهادینه کردن مشارکت پذیری و توانمندسازی افراد در فعالیت های زیست محیطی از جمله اهداف تشکل حامیان محیط زیست بابلسر است.

  / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.