پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش بین‌المللی توسعه صادرات دریای خزر به روایت تصویر‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نخستین همایش بین المللی توسعه صادرات از طریق دریای خزر از دیروز به میزبانی بندر امیرآباد در مازندران برگزار شد.

این همایش با حضور میهمانان داخلی، مدیران سازمان بنادر، سفرا و میهمانان خارجی 9 کشور حوزه دریای خزر و هند و خلیج فارس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در روز دوم در حال برگزاری  است. امروز میهمانان داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف بندر امیرآباد بازدید کردند.

همایش بین‌المللی توسعه صادرات از طریق دریای خزر صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و 50 میهمان خارجی از کشورهای تاجیکستان، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و هند در ساری برگزار شد.

این همایش در راستای تحقق و رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری در مازندران در دستور کار است.

نخستین همایش بین‌المللی توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر، با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه و توسعه صادرات، با حضور اندیشمندان، دولتمردان اقتصادی، دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی در حال برگزاری است.

همچنین در حاشیه این همایش سامانه جامع مناطق ویژه بندری رونمایی شد. از ویژگی‌های خوب این سامانه الکترونیکی شدن همه امور خدماتی در مناطق ویژه اقتصادی است. با این سامانه شاهد یکپارچگی ارائه خدمات در مناطق ویژه اقتصادی خواهیم بود.

با راه اندازی این سامانه مکانیزم جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق ویژه اقتصادی نیز ایجاد می‌شود. معافیت سود بازرگانی تا صد در صد برای مواد اولیه در فرآیند صادرات، صدور مجوز فعالیت برای صادرکنندگان و معافیت مالیات بر ارزش افزوده به میزان 9 درصد هم از از خدمات این سامانه است. این سامانه در حال حاضر با نشانی Ispz.pmo.ir قابل استفاده است.

همچنین در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با حضور محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی‌ از تمبر یادبود همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر رونمایی شد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری در بندر امیرآباد در زمینه احداث صنایع تبدیلی و صادرات فرآورده‌های چوبی توسط شریف اف؛ سرمایه‌گذار تاجیکستانی و فعال اقتصادی در بندر امیرآباد با سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد امضا شد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری توسعه ای و اقتصادی در بندر انزلی توسط وادیم کاپی اف سرمایه‌گذار روسی و حسین چراغی مدیر کل بندر انزلی به امضا رسید. 

عکس: محسن هدایتی

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.