پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار احتمال وقوع سیلاب

0
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد اصغری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مهم ترین پدیده جدی امروز صبح در شرق کشور وزش باد توام با طوفان و همچنین پدیده توفان شن بود که سرعت باد در برخی مناطق به 100 کیلومتر در ساعت رسید و بدترین وضع در شهرستان های زابل و پس از آن هیرمند ، هامون ، نهبندان، سربیشه و درمیان بود.
وی با اشاره به اینکه در محورهای زابل به زاهدان و زابل به نهبندان شاهد کاهش کیفیت هوا و دید خواهیم بود ، گفت : کم کم از عصر امروز از میزان سرعت بادهای شمالی و خیزش گرد و خاک در این مناطق کاسته می شود و این وضع را توام با افزایش دما خواهیم داشت.
اصغری افزود: برای استان ایلام در شهرستان های مهران و دهلران و در استان کرمانشاه در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و جوانرود و در استان کردستان در شهرستان های بانه و مریوان شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود.

وی گفت: بامداد امروز دوشنبه خنک ترین روز در هفته های اخیر در بیشتر مناطق کشور بوده است.

اصغری افزود: آبهای دریای عمان، تنگه هرمز و اطراف جزایر خلیج فارس مواج خواهد بود و سرعت باد می تواند به 36 کیلومتر بر ساعت برسد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جهت بادها ، جنوب شرقی است و بستر برای انتقال رطوبت مهیاست و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در حاجی آباد، سردشت، بشاگرد و در ارتفاعات بستک دور از انتظار نیست و این وضع را در جنوب کرمان و در شهرستان های داراب و خنج نیز پیش بینی می کنیم.
اصغری افزود: در شمال آذربایجان غربی در شهرستان های ماکو، پلدشت، خوی ، جلفا و در استان آذربایجان شرقی در شهرستان های اطراف ارسباران ، اهر ، کلیبر و ورزقان نیز شاهد وقوع رگبار و رعد وبرق خواهیم بود.
وی گفت: در زنجان و همدان، وزش باد رخ خواهد داد و در استان مرکزی در شهرستان های شازند، ساوه و اراک و در شمال اصفهان ، قم و جنوب تهران و سمنان هم شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.