پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه 310 مگاواتی غرب مازندران به شبکه برق کشور متصل شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، این نیروگاه با ظرفیت تولید 460 مگاوات به صورت تک محوره نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی اکنون  با راندمان 60 درصد وارد مدار شد و این واحد گازی با قدرت 310 مگاوات آماده و به شبکه سراسری برق متصل شد.

 اعتبار کل این طرح  نیروگاهی  260 میلیون یورو است که 236 میلیون یورو صرف خرید و عملیات ساختمانی مهندسی و نصب و خرید زمین شده است. از مجموع کل اعتبار پروژه 215 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی و مابقی از طریق آورده شرکت ماهتاب گستر تامین شد.

در زمان بهره برداری کامل نیروگاه حدود 60 نفر در این نیروگاه مشغول به کار خواهند شد. از مجموع تجهیزات نیروگاه 50 درصد ساخت داخل است و پیمانکار اصلی نیروگاه مشاور ، مدیریت پروژه از شرکت‌های ایرانی هستند.

گروه ماهتاب گستر نخستین شرکت بخش خصوصی فعال در تولید برق است که تا کنون مالک  15 نیروگاه به صورت 100 درصد یا مشارکتی در اختیار دارد که پنج هزار مگا وات  معادل 7 درصد از کل برق کشور را تامین می‌کند. با وارد مدار شدن نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین  شاهد پایداری شبکه در غرب مازندران خواهیم بود

تا پایان سال آینده 5 واحد گازی دیگر در کشور وارد مدار تولید شود که ظرفیت هر یک از این واحدها 310 مگا وات است که عمدتا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برای کمک به تامین برق کشور ساخته می‌شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.