پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه فرصتی برای بهتر دیده شدن محصولات

0

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:نمایشگاه فرصتی برای بهتر دیده شدن محصولات است.

دلاور بزرگ نیا در گفت و گو با ایسنا در مورد جایگاه نمایشگاه‌ها و ضرورت آن در مازندران اظهارکرد: نمایشگاه فرصتی برای بهتر دیده شدن  محصولات است و نمایشگاه داران می‌توانند با ایجاد این فضا و با توجه به گرفتاری‌ها و مشغله‌هایی که برای مردم وجود دارد به صورت متمرکز برندهای ممتاز را در معرض عموم  مردم قرار دهند.

وی افزود: مردم در نمایشگاه ها بهتر دیده، مقایسه و انتخاب می‌کنند و این مهم بهترین و مهم‌ترین کارکرد نمایشگاهی است؛ همچنین به جز حوزه تولید همیشه یکی از جدی ترین موضوعات بازار بخش فروش است و نمایشگاه ها می توانند در بازاریابی و فروش نقش موثری ایفا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه یک نمایشگاه می تواند مزایای چند جانبه داشته باشد تصریح کرد: حتی در کنار جاذبه‌های بین تولید کننده و مشتری بحث تبادل تجربیات تولیدکنندگان هم مطرح است و این یعنی در کنار هم متوجه می‌شوند که یک تولید کننده می تواند با اعمال تکنیکی، سلیقه های مردم را بهتر درک و ارتباط بهتری با مردم ایجاد کند و در این راستا نواقص را برطرف می کنند.

بزرگ نیا با تاکید بر عدم مقایسه نمایشگاه‌ها در ایران با نمایشگاه‌های خارجی خاطر نشان کرد: ما نباید خود را با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم چون اطلاعاتمان نو و تازه است باید ببینیم ساختار این اجازه را می‌دهد که خودمان را با این استاندارد مقایسه کنیم؛ زیرا نمایشگاه های داخلی در سطح استاندارد های جهانی نیستند و در این راستا مقایسه با استاندارد های داخلی مناسب تر است.

وی با اشاره به بخش حمایتی دولت در این حوزه تصریح کرد: زمانی در مازندران تنها یک نمایشگاه وجود داشت؛ در حال حاضر تنوع فضاهای نمایشگاهی زیاد و رقابت گسترده شده است و دولت با صدور مجوز های نمایشگاهی نگاه کاملا حمایتی به این حوزه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: نباید کارکردهای دیگر نمایشگاه را فراموش کرد؛ تمامی کسانی که به بازدید می آیند توان مالی برای خرید ندارند، نمایشگاه ها بی شک با ایجاد فضایی مناسب، مکانی برای گذران اوغات فراغت و همین طور امر تبادل اطلاعات و دانش هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.