پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 12 دي ۱۳۹۳

نماز وحدت آفرین جمعه مورخه 12 دي 1393 بخش چهاردانگه ساری به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه محترم چهاردانگه، در شهر کیاسر اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهادانگه ساري، نماز وحدت آفرین جمعه مورخه 12 دي 1393 بخش چهاردانگه ساری به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه محترم چهاردانگه، در شهر  کیاسر اقامه گردید.

 

امام جمعه محترم کیاسر با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به بخش هایی از فرمایشات پیامبر اکرم صلی الله و علیه واله به معاذ بن جبل هنگام فرستادنش به یمن به عنوان فرماندار اشاره کردند: « رفتی در یمن آنجا تمام امر اسلام را پیاده کن اما بیشترین دغدغه ی تو نماز باشد، زیرا که نماز سر اسلام است، چون اگر نماز نبود یاد خدا فراموش می شد، نماز باعث می شود که ذکر خدا همواره در ذهن انسان تازه باشد، اگر نماز نبود فحشا همه جا را می گرفت، چون نماز تنهی عن الفحشا و المنکر است، مردم را به یاد خدا بیاور تا روز آخرت را فراموش نکنند، تو رفتی نماینده پیامبر شدی هرگز بی وفایی نکن، هرگز دروغ نگو و با مردم با زبان نرم سخن بگو».

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه خلاصه ای از بحث های هفته های گذشته در زمینه اثبات معاد از راه حس و تجربه و عقل را بیان داشت و نوید داد، در هفته های آینده راه نقلی اثبات معاد را بیان خواهد كرد..

 

حاج آقا تیموری در بخش دیگری از سخنان خود عیب جویی کردن از همدیگر و شوخی های بیجا را موجب اختلاف دانسته و تقوی را موجب وحدت بیان کرد.

 

ایشان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار داشت: باید به جای آنکه اختلافات خود را ببینیم بر روی مراکز وحدت بخش گفتگو کنیم با برادران اهل سنت اختلاف چندانی نداریم و حتی در تمام ملل مرسوم است می روند موارد مشترک را پیدا می کنند. ما مسلمانان دارای مواضع مشترک فراوانی هستیم مثل توحید ، نبوت ، قرآن ، قبله ، نماز ، روزه ، جهاد ، حج ، عشق به اهل بیت و حتی مهدویت که همه بطور کلی به منجی آخرالزمان اعتقاد دارند و به برکت انقلاب اسلامی هفته وحدت از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم مطرح شده است.

 

امام جمعه محترم با اشاره به روز کشاورزی، منطقه چهاردانگه را دارای استعداد بسیار بالایی دانسته که لازم است مرکز تحقیقات کشاورزی در زمینه محصولات مناسب آن تحقیق بیشتری انجام دهد تا در سایه اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب از ظرفیت های منطقه استفاده مطلوب گردد.

 

ایشان با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام که سئوال شد فلاحین چه کسانی هستند؟ آقا فرمود این ها زراعت گر ها هستند و هیچ عملی محبوب تر از زراعت نیست، همچنین سئوال شد توکل کنندگان چه کسانی هستند؟ که آقا فرمود کشاورزان هستند که کشاورزی می کنند و به خدا توکل دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.