پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصب سنسورهای هشدار آتش سوزی در جنگل ها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سرهنگ قاسم سبزعلی روز دوشنبه در همایش فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان های شمالی کشور در ساری گفت:  از این پس برای کنترل و پایش جنگل های کشور از پهپاد استفاده خواهد شد.

وی گفت : زیاد شدن تعداد آتش سوزی در جنگل و مراتع کشور با توجه به تغییرات اقلیمی ، به کارگیری فناوری روزرا برای حفاظت از جنگل ها ضروری کرده است .

به گفته سرهنگ سبزعلی ، هم اکنون به طور میانگین روزانه 2 هزار گزارش آتش سوزی به یگان حفاظت در سراسر کشور ارسال می شود.

این مسئول گفت: دخالت عوامل انسانی در 95 درصد از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور مشهود است و 70 درصد این آتش سوزی ها نیز سهوی است.

وی اضافه کرد : تیم عملیات یگان حفاظت با عوامل انسانی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع بشدت برخورد می کند و نتیجه دهی این کار منوط به مشارکت مردمی است.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال گذشته حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای خاموش سازی هوایی آتش در مراتع و جنگل ها هزینه شده است.

وی ادامه داد داد : بابت هر ساعت پرواز برای خاموش سازی هوایی آتش حدود 120 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود و در سال گذشته 700 ساعت پرواز هوایی برای اطفاء حریق انجام شد.

معاون امور جنگل کاری سازمان جنگل ها :  نوسانات اقلیمی منابع طبیعی کشور را تهدید می کند

همچنین  عباسعلی نوبخت  در نشست فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ساری گفت: اگر طبق پیش بینی ها یک درجه از دمای هوا رو به گرمتر شدن پیش برود ، احتمال از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری وجود دارد.

وی افزایش آفات در جنگل ها را از دیگر بحران های ناشی از گرم شدن زمین اعلام کرد.

نوبخت گفت : در شرایط فعلی با گرم شدن هوا ، فلات مرکزی ایران با مشکل کم آبی مواجه است به طوری که میزان ایستایی آب در این مناطق پایین رفته و برای رسیدن به آب باید حدود 560 متر چاه حفر کرد.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت : اگر روند افرایشی دما تداوم داشته باشد، امنیت زیستی و محیط زیست ما با خطر جدی مواجه خواهد شد.

نوبخت افزود : برای کاهش خطرات ناشی از گرما باید به سمت مدیریت بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیست حرکت کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.