پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نزدیکی انسان با طبیعت پروژه جدید هنرمند چهاردانگه ای تئاتر در میانکاله بهشهر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از تئاتر آنلاین، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» درباره فعالیت جدید این گروه و تولید اثری جدید به مهر گفت: قصد دارم برای فصل زمستان اثری جدید را تولید و اجرا کنم که در فضای کارهای قبلی خودمان ولی تجربه‌ای جدید برای من است و در این نمایش هم اجراگر هم تماشاگر به چالش کشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه اثر جدید گروه تئاتر «بدن دیوانه» نیاز به یک بلک باکس برای اجرا دارد، افزود: در این اجرا فضای اجراگر و تماشاگر به هم نزدیک خواهد بود.

خاسب درباره زمان شروع تمرین های این اثر جدید که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است و بر اساس یک ایده شکل می گیرد، اظهار کرد: در محیط کشاورزی روستای میانکاله فضایی طبیعی برای تمرین‌های گروه «بدن دیوانه» تدارک دیدم؛ طرحی که سال ها روی آن کار می کردم.

این هنرمند تئاتر تاکید کرد: همه چیز در تهران از شرایط فضاها گرفته تا سالن ها و دانشگاه ها شبیه هم هستند و از استانداردی مشابه برخوردارند ولی فضایی که در روستای میانکاله تدارک دیده ام بسیار متفاوت و مهیج است. در سفرهایی که به کشورهای مختلف اعم از آمریکا و لهستان دارم با فضاهایی برای تمرین تئاتر مواجه شدم که باعث شد سال ها روی تدارک و راه اندازی فضای تمرینی در طبیعت، فکر و برنامه ریزی کنم.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر بخشی از کارهای گروه «بدن دیوانه» از ایده تا اجرا در محیط روستای میانکاله شکل گرفته است.

خاسب هدف اصلی گروه تئاتر «بدن دیوانه» از راه اندازی فضای تمرین در طبیعت را ارتباط نزدیک انسان با طبیعت و تمرین بدون محدودیت تئاتر ذکر کرد.

کارگردان و بازیگر نمایش هایی چون «هدیه مرموز»، «آکواریوم» و «گل» در پایان سخنان خود اعلام کرد که از آبان ماه سال جاری دور جدید کارگاه های آکادمی «بدن دیوانه» آغاز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.