پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نبود لوازم پیشرفته جراحی‌ مغز و اعصاب در کشور

0

رئیس هیئت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: نبود لوازم و وسایل پیشرفته جراحی‌های مغز و اعصاب در کشور از مشکلات جراحان مغز و اعصاب کشور است.

سید ابراهیم کتابچی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جراحان مغز و اعصاب ایران جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارند، اظهار کرد: با فعالیت ۸۰۰ جراح و ۴۰۰ رزیدنت مغز و اعصاب در کشور، امروز ایران جز کشورهای برتر در حوزه جراحی مغز و اعصاب به شمار می‌رود.

کتابچی با اشاره به اینکه در کشور ایران هم‌اکنون به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک جراح مغز و اعصاب داریم، تصریح کرد: با میزان نرم جهانی که به ازای هر ۲۵۰ هزار نفر یک جراح است، وضعیت بسیار مناسبی داریم و با وجود حدود ۴۰۰ رزیدنت مغز و اعصاب نیز در پنج سال آینده به کشور ژاپن که رتبه اول دنیا را دارد، خواهیم رسید. اکنون ایران در رتبه‌بندی پزشکی و رنکینگ از لحاظ تعداد مقالات و جراحی‌ها با کشورهای اروپایی برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر لحظه علم جراحی پزشکی در حال پیشرفت است، افزود: در حال حاضر دو مسئله سلول‌های بنیادین و رفع ضایعات عروقی به طریقه غیرجراحی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

کتابچی با بیان اینکه علت به وجود آمدن تومورهای مغزی هنوز به طور مشخص معلوم نشده است، افزود: نظریه‌هایی وجود دارد که نشان می دهد عوامل ویروسی و تروما و همچنین عوامل ژنتیکی و تغذیه‌ای در ایجاد تومورهای مغزی اثرگذار است.

وی، عشق و علاقه جوانان به این کشور با تولید علم و مقالات علمی را می‌توان از نقاط قوت جراحان مغز و اعصاب کشور دانست.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.