پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نابودی جنگل های شمال و کارخانه چوب و کاغذ

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خانه ملت، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وسعت و حجم جنگل‌های مازندران به دلیل بهره‌برداری‌های غیرقانونی و افراطی در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته و درحال نابودی است.

علی اسماعیلی در خصوص وضعیت نامناسب جنگل‌های شمال کشور گفت:  متاسفانه وسعت و حجم جنگل‌های مازندران به دلیل بهره‌برداری‌های غیرقانونی و افراطی در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته و درحال نابودی است.

نابودی جنگل‌های شمال کشور تا 75 سال آینده

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بحرانی توصیف کردن اوضاع جنگل های شمال ایران تصریح کرد: حدود ۵۰۰ سال پیش حدود ۸۰ میلیون هکتار جنگل در ایران وجود داشته که حدود ۷۰ سال به ۱۸ میلیون هکتار و در حال حاضر به ۱۲ میلیون هکتار، رسیده است، اگر روند برداشت بی‌رویه از جنگل‌های مازندران و گلستان و گرگان ادامه پیدا کند تا 75 سال آینده هیچ جنگلی برای کشور وجود نخواهد داشت.

قانون 5 ساله تنفس جنگل‌ها نیازمند اصلاح / لزوم بهره برداری از درختان شکسته شده توسط صنایع وابسته به چوب

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه در صورت عدم اصلاح بهره‌برداری از درختان  و جنگل‌ها، استان مازندران به کویر تبدیل خواهد شد،اظهار کرد: به جهت کنترل و مدیریت بهره‌برداری و جلوگیری از استفاده غیر مجاز از چوب درختان، قانون پنج ساله تنفس جنگل‌ها تصویب شد اما به دلیل برخی از ایرادات نیازمند اصلاح جدی است.

صنایع وابسته به چوب برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صنایع وابسته به چوب برای تامین مواد اولیه خود با مشکلاتی مواجه هستند اظهار کرد: قانون تنفس جنگل‌ها با ایجاد محدودیت در بهره‌برداری از درختان جنگل‌ها مشکلاتی را برای صنایع وابسته به چوب ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کارخانه نکا چوب و چوب کاغذ مازندران خاطر نشان کرد: برای بهبود وضعیت کارخانه‌ها و صنایع وابسته به چوب و حل مشکل تامین مواد اولیه قانونی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت  تا صنایع مربوطه از درختان شکسته شده و افتاده در جنگل‌ها استفاده کنند. از طرفی لازم است بخشی از مواد اولیه این صنایع تا زمانی که جنگل‌ها به شرایط متعادل نرسیده‌اند از خارج کشور وارد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.