پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منشاء بیماری اهالی روستای سنگده ساری آب شرب نبود

آب و فاضلاب روستایی مازندران درباره خبر آلودگی آب شرب روستایی سنگده ساری گفت: منشاء بیماری اهالی روستای سنگده ساری آب شرب نبود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در واکنش به خبر آلوده بودن آب روستایی بزرگ سنگده ساری در تاریخ ۱۷ خردادماه ۹۵ توضیحاتی ارائه کرد.

 

در توضیح آب و فاضلاب روستایی مازندران در ارتباط با آب شرب روستای سنگده مازندران آمده است: آب شرب روستای سنگده واقع در بخش دودانگه شهرستان ساری از یک دهنه چشمه بهسازی‌شده تأمین می‎شود، پس از انتقال به مخزن ذخیره روستا و گندزدایی، در شبکه داخلی روستا توزیع می‌شود.

 

در ادامه مطلب آب و فاضلاب روستایی مازندران اضافه شد: آب شرب بقیه روستاهای بخش دودانگه نیز از آب‌های زیرزمینی اعم از چاه و چشمه تأمین و پس از کلرزنی به مصرف مشترکین می‌رسد.

 

آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه مطلب خاطرنشان کرد: برنامه کلرزنی آب شرب در کل روستاهای استان را به‌صورت مداوم در دستور کار قرار دارد.

 

این شرکت در واکنش به شیوع بیماری در روستای سنگده به‌دلیل آب شرب اینگونه توضیح داد: آب شرب این روستا و روستاهای بخش دودانگه ساری توسط آزمایشگاه سیار و با حضور کارشناسان بهداشت به‌طور دقیق آزمایش و سنجش شد که نتیجه این آزمایش عاری بودن از آلودگی آب شرب این روستا و روستاهای بخش دودانگه و استاندارد بودن میزان کلر آب را نشان داده که البته نتایج آن نیز موجود است.

 

در ادامه مطلب آب و فاضلاب روستایی مازندران آمده است: فاصله چند کیلومتری منبع تأمین آب با روستای سنگده و وجود مخزن ذخیره در بالادست روستا احتمال آلودگی آب به‌علت وجود قبرستان قدیمی نیز منتفی است.

 

این شرکت در تکمیل توضیحات خویش به اقدامات انجام‌شده برای گندزدایی آب نیز اشاره کرد و اینگونه ادامه داد: با توجه خاصیت گندزدایی کلر در رفع آلودگی میکروبی و باکتریولوژی آب شرب، شیوع بیماری گوارشی از طریق آب مورد تأیید این شرکت نیست، بلکه بیشتر عامل ثانویه ناشناخته مانند ویروس و یا مواد غذایی فاسدشدنی می‎تواند عامل مؤثر شیوع این بیماری باشد.

 

در پایان توضیحات شرکت آب و فاضلاب آمده است: مخزن ذخیره آب شرب روستای سنگده با وجود منفی بودن جواب آزمایش آلودگی آب به‌طور کامل شست‌وشو شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.