پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالعات چهار بانده کردن محور ساری – کیاسر اجرایی می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از تسنیم، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در زمینه جاده ساری به کیاسر یادآور شد: در این ایام وزیر راه و شهرسازی مسائل را دیدند و دستورات ویژه ارائه شده است؛ دو پیمانکار ساری تا تاکام مشغول هستند که امیدواریم امسال ساری به تاکام را به صورت چهارخطه داشته باشیم.

محمد نظری صبح امروز در نشست خبری ستاد بازسای مناطق سیل‌زده مازندران، خسارت حوزه راه در بخش علائم ایمنی و خط کشی‌ها را در سیلاب اخیر 25 میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: بازدیدهای فنی و میدانی از سوی کارشناسان در برنامه کاری قرار دارد با توجه به اینکه طرح‌های ایمن‌سازی، دیوار ضامن و دیوار حائل و طرح ضامن کشی با اولویت شهرستان نکا و بهشهر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت پس از اتمام بازدیدها در نقاط آسیب دیده عملیات عمرانی شروع می‌شود، افزود: در این سیلاب به راه‌های استان مازندران بیش از پنج میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

نظری با اعلام اینکه عملیات ثثبیت این خسارت وارده انجام شده و بزودی اقدامات سازه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: با بارش 194 میلی‌متر بارندگی این استان 6 برابر متوسط میانی بارش باران داشته که این حجم بیش از یک میلیارد و 200 متر مکعب بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه سیلاب‌ها موجب واژگونی دیوارها در سه نقطه از راه‌های مواصلاتی استانی داشتیم که ناشی از خاک بالادست بوده است.

وی از تهیه و تصویب سند کنترل سیلاب در استان در اسفند 97 خبر داد و گفت: این سند معیار و ملاک خوبی برای دریافت اعتبارات ملی بوده و به فراخور این دستگاه‌های درگیر انتظارات خویش را مطرح کرده‌اند.

نظری با اشاره به شروع علمیات‌های عمرانی در سطح راه‌های استان از استفاده تمام ظرفیت و توان موجود استان برای رسیدگی به وضعیت و بهسازی راه‌ها بیان کرد و افزود: مابقی اعتبارات باید توسط سازمان برنامه و بودجه در  اختیار استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از حادثه سیلاب گام نخست مشاوره و تهیه طرح و اسناد مناقصه بوده که البته اکنون زندگی روزانه در حال انجام است.

وی دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را تملک و مالکیت‌ها عنوان کرد و گفت: اختلاف نظرهای درباره تهیه زمین وجود داشته که رفع شده و پیمانکار نظرات خویش را ارائه کردند تا یک قطعه را در مرحله مناقصه قرار دهیم.

نظری افزود: مسیرهای سربالایی باند سبقت ایجاد شود و تقاضای مطالعه در دستور کار قرار گیرد که این مطالعه در راستای چهار خطه باشد و به سرعت مطالعات محدوده بالادست را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به سیل و خسارت به بخش چهاردانگه، خاطرنشان کرد: همکاران بررسی‌های لازم را در این زمینه داشته و از محل اعتبارات ملی برای بهسازی این مسیر اعتبارات اختصاص پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.