پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالعات آمایش سرزمینی مازندران بازنگری می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مفید غلامی‌راد عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه موضوع آمار و برنامه‌ریزی در کشور باید جدی گرفته شود اظهار داشت: شاخص‌های مختلف توسعه یافتگی در مازندران باید مدنظر برنامه‌ریزی قرار گیرد.

وی افزود: نسبت جمعیت شهری به روستایی در مازندران 58 به 42 درصد است و نرخ باسوادی در مازندران بر اساس آمار سرشماری سال 95 بالغ بر 84 درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به اینکه شاخص امید به زندگی در مردان 73 سال و زنان 77 سال است تصریح کرد: میزان باروری در مازندران که مورد تاکید مسئولان بوده بالغ بر 1.4 نفر برای هر خانوار بوده و اکنون به 1.5 نفر برای هر خانوار رسیده است.

غلامی‌راد با بیان اینکه نرخ بیکاری مازندران طبق آمار سال 96 بالغ بر 10 درصد است، افزود: این در حالی است که شاخص نرخ بیکاری در کشور بیش از 12.4 درصد است.

وی با اعلام اینکه سرانه بهداشت شهری به‌ازای هزار 10 هزار نفر جمعیت در استان نیم درصد و برابر با سطح ملی است گفت: متاسفانه شعار برنامه و آمایش داده ولی در مرحله اجرا توجه‌ای به مباحث آمایشی نداریم و با نگاه برنامه‌ای باید فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به اینکه مطالعات آمایش سرزمینی مازندران بازنگری می‌شود، افزود: تمرکز جدی بر جذب بودجه اعتبارات سال 96 کرده و عمده اعتبارات جذب شده است و در توزیع اعتبارات، تاکید بر توزیع متوازن اعتبارات در شهرها بوده است.

وی با اعلام اینکه تامین طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دیگر برنامه‌های اساسی استان بوده است گفت: تقویت و پیگیری پروژه‌های استانی را در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام از رویکردهای امسال سازمان است، افزود: 79 پروژه نیمه‌تمام را در فاز نخست به بخش خصوصی جهت افتتاح واگذاری کردیم.

وی با بیان اینکه آزاد راه غرب مازندران تحت عنوان چالوس – رامسر جهت روان‌سازی ترافیک غرب استان اجرایی می‌شود گفت: به دنبال تکمیل اقدامات مربوط به سفر دولت هستیم.

غلامی‌راد با اشاره به اینکه نحوه نظارت بر پروژه‌ها بیشتر می‌شود افزود: برای رسیدن به مدار توسعه باید به دنبال همدلی، وفاق برای توسعه استان باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تعریف برنامه فناوری استان برای توسعه مازندران هستیم گفت: به دنبال تقویت پارک‌های علمی و فناوری و استارت آپ‌ها برای ایجاد اشتغال جوانان هستیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.