پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسیرهای بحران‌ساز و سیل گیر مازندران پاکسازی شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، ابراهیم یخکشی اظهار داشت: کمیته مدیریت بحران آب منطقه ای مازندران ب اتوجه به شرایط جوی پیش رو و سیلاب احتمالی اواخر جمعه و شنبه 13 و 14 مهرماه به هم استانی‌ها و مجاورین مجاری و منابع آبی استان هشدار داد تا ضمن آمادگی از اقامت و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: این کمیته ضمن اعلام نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز به امورات منابع آب با هدف اطلاع رسانی بیشتر به مردم منطقه بر پاکسازی مسیرهای بحران ساز و سیل گیر از سوی دستگاه های ذیربط و نهادهای اجتماعی مستقر در روستاها تاکید دارد.

یخکشی گفت: پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت و تولیدکنندگان شن و ماسه مسیر رودخانه‌ها با تمامی امکانات در پیشگیری و مقابله با سیلاب همکاری لازم را صورت دهند.

وی بیان کرد: کمیته بحران با تاکید بر امر اطلاع رسانی در سطح گسترده به مردم؛ ماموران ایستگاه‌های آب و هواشناسی شرکت را مکلف کرد تا نسبت به ارسال طلاعات رواناب و سیل به صورت منظم در بازه زمانی مذکور اقدام تا تصمیمات مقتضی از سوی دستگاه‌های ذیربط اتخاذ شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: میزان بارش بویژه در بخش شرق مازندران و بخش مرکزی به رقم حدود 180 میلیمتر خواهد رسید که البته ممکن است به‌صورت نقطه ای این رقم در برخی از مناطق بیشتر باشد و از سویی وزش باد شدید امکان خدمت رسانی را نیز در حین وقوع سیلاب دشوار خواهد کرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.