پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشتي اسماعيل بهترین مستند معتبرترین جشنواره مستند جهان شد

کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» از موفقیت این مستند در جشنواره ویزیون دوریل سوئیس از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان خبر داد و گفت: این مستند به عنوان بهترین مستند میان مدت انتخاب شد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان مستند مطرح «مشتی اسماعیل» در گفت‌وگو با فارس از موفقیت این مستند در جشنواره ویزیون دو ریل سوئیس از معتبرترین جشنواره مستند جهان خبر داد و گفت: این مستند به عنوان بهترین مستند میان مدت انتخاب شد.

 
mashti-esmaeil-1
 

وی با اشاره به اینکه نسخه 60 دقیقه‌ای این مستند که پیش از این در جشنواره فجر جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده در این جشنواره حاضر شد، افزود:  مستند «مشتی اسماعیل» در دو نوبت در شهر نیون سوئیس به نمایش درآمد که پس از نمایش اول و در هنگام نمایش دوم سالن سینما پر شد و بعد از نمایش فیلم تماشاچیان 5 دقیقه برای آن دست زدند و ابراز احساسات نسبت به این مستند تا پایان جشنواره ادامه داشت.

 
 
هیئت داوران جشنواره اعلام کرد مشتی اسماعیل پر از امید است و زندگی را به خوبی تعریف کرده
 

کیاسری با بیان اینکه این جایزه ارزش 10 هزار فرانک سوئیس دارد، تصریح کرد: هیأت داوران جشنواره بین‌المللی ویزیون دوریل بیانیه ویژه‌ای برای این مستند منتشر کردند که در آن آمده است که این فیلم عارفانه و عاشقانه است و به شخصیت فیلم اعتبار می‌دهد و امید بسیاری در آن موج می‌زند و زندگی را به خوبی تعریف کرده است و شوخ طبعی مشتی اسماعیل در این فیلم فوق‌العاده زیباست و ما را به خودش جذب می‌کند.

 
mashti-esmaeil-2 

وی با اشاره به اینکه این فیلم پس از موفقیت در این جشنواره معتبر در سینماها و دانشگاه‌های همه شهرهای سوئیس نمایش داده می‌شود، درباره دیگر واکنش‌ها به مستندش گفت: نکته جالبی دبیر جشنواره ویزیون دوریل می‌گفت این بود که «ما بعد از جشنواره برای برخی فیلم‌ها تبلیغ می‌کنیم اما تنها فیلمی که نیاز به تبلیغ ندارد فیلم توست و خودش تبلیغ است و هر کس این فیلم را ببیند عاشقش می‌شود».

 

کیاسری به زمان دریافت جایزه‌اش در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در هنگام دریافت جایزه با بچه کوچکم که دو ساله است به بالای سن رفتم و جایزه را گرفتم؛ فرزندم به تازگی hello thankyou را یاد گرفته بود و رفت جلو و پشت میکروفون گفت hello thankyou و همه خندیدند و دست زدند؛ بعد از آن دبیر جشنواره آمد و به من گفت که این یک نوآوری در جشنواره بود و خیلی برای ما زیبا بود که به زبان بچه‌ از ما تشکر کردی.

 

 

مردم سوئیس می‌گفتند «مشتی اسماعیل» نشان داد زندگی خیلی شیرین‌تر از آن چیزی است که می‌شناسیم

 

زمانپور کیاسری درباره احساس مردم پس از دیدن این فیلم، با اشاره به دیده شدن این فیلم توسط برخی ایرانیان ساکن سوئیس، گفت: ایرانی‌هایی که آنجا بودند می‌گفتند بسیاری از خانواده ما دوست دارند مهندس و دکتر شوند اما اگر این فیلم را ببینند متوجه می‌شوند که هر شغلی داشته باشی اما شریف باشی می‌توانی زندگی خوبی داشته باشی.

 

وی با اشاره به نظر مردم سوئیس افزود: آنها می‌گفتند «مشتی اسماعیل» حس خوبی در ما بوجود آورد و حس می‌کنیم زندگی خیلی شیرین‌تر از آنچیزی است که می‌شناسیم تا جایی که شخص نابینایی نگاهش به زندگی اینگونه است و خدا را خیلی شکرگزار است.

 
برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
mashti-esmaeil-info
 اطلاعات مستند مشتي اسماعيل در سايت جشنواره ویزیون دو ریل سوئیس  ( visions du reel )
 
 

کیاسری ادامه داد: آنها می‌گفتند ما آنگونه که باید نگاه به زندگی داشته باشیم و آن طور که باید شکر خدا را بکنیم خدا را شکر نمی‌کنیم و این احساسات برای من خیلی ارزشمند بود؛ یکی بود که می‌گفت من اصلا دوست نداشتم فیلم تمام شود و بعد از فیلم دوست داشتم این شخصیت‌ها را ببینم.

 
…………………………………………………………………
 
بخش هايي از مستند مشتي اسماعيل ( كارگردان : مهدي زمانپور كياسري )
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.