پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسابقات بین‌المللی شطرنج «قائم‌کاپ» در قائم‌شهر برگزار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشور عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، قائم‌شهر را قطب شطرنج کشور نامید و اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی تأثیرات مثبت بسیار زیادی را از جمله ایجاد فرصتها و توسعه توریسم ورزشی بهمراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مازندران در رشته شطرنج رتبه اول کشور را دارد، افزود: در سال گذشته ۸ مسابقه بین‌المللی به اضافه مسابقات آسیایی و ملی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

۳۲ کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند

علی اکبر حسین‌زاده رئیس هیئت شطرنج شهرستان قائم‌شهر، در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج قائم‌کاپ، گفت: این مسابقات از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت در سالن امامعلی حبیبی برگزار خواهد شد که بیش از ۳۰ کشور برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون برای ۲۶ کشور روادید صادر و حضورشان قطعی شده است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ شطرنج باز خارجی و ییش از ۳۰۰ نفر یرانی تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در روزهای آینده به بیش از ۵۰۰ نفر برسد.

حسینزاده تصریح کرد: این مسابقات در ۹ دوره و سه جدول برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود: رشته شطرنج جمهوری اسلامی ایران ۱۱ ملی پوش دارد که ۹ نفر آن مازندرانی هستند و ۷ نفرشان از شهرستان قائم‌شهر در تیم ملی شطرنج حصور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.