پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز جامع توانبخشی و توانمندسازی معلولان مازندران آماده بهره‌برداری است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید سعید آرام امروز در نشستی خبری  با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: هفته بهزیستی از 21 تیر آغاز شده که 190 میلیارد ریال برای افتتاح پروژه‌ها اختصاص یافت که شعار امسال هفته بهزیستی، بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن است.

وی افزود: تشکیل میز خدمت در بهزیستی الزامی است که برنامه‌ریزی کردیم میز خدمت الکترونیکی داشته باشیم تا افرادی که در دور دست قرار دارد بتوانند بهره‌مند شوند که در هفته بهزیستی رونمایی می‌شود.

آرام بیان کرد: در هفته بهزیستی امسال، نخستین مرکز بازپروری زنان آسیب دیده  برای  بانوان معتاد متهاجر  راه اندازی و 115 واحد مسکونی مددجویان امسال به متقاضیان اعطا می‌شود و همچنین از سال 92 تاکنون دو هزار و 800 نفر از جامعه هدف معلول دارای مسکن شدند.

وی ادامه داد: نخستین مرکز جامع توانبخشی و توانمندسازی معلولان در نوشهر و طرح بوم‌گردی جهت ایجاد فضایی بربافت فرهنگی روستایی در منطقه هزار جریب نکا و لاویج نور افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان، گفت: مسئولیت این  تنها به عهده بهزیستی نیست نیازمند همکاری ادارات مختلف هستیم که بهزیستی تنها وظیفه ساماندهی کودکان را دارد.

آرام گفت: توانمندسازی جامعه هدف مهم‌ترین هدف بهزیستی بوده که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با  آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد که امسال 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار  متقاضیان قرار می‌گیرد که طرح جدید وام روستایی برای روستاییان  با یک سال تنفس پرداخت می‌شود و امسال 283 میلیارد ریال برای اشتغال معلولان مازندران اختصاص یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: امروز مهم‌ترین و اصلی ترین دلیل طلاق نداشتن آگاهی از مهارت‌های زندگی زوجین است که باید در کنار رشد و توسعه اقتصادی به رشد فرهنگی توجه کنیم  که در بحث آسیب‌های اجتماعی  باید آگاهی و دانش افراد به ویژه جوانان را افزایش دهیم.

آرام گفت: از سال 92 تا96 با ارائه خدمات مشاوره ای، سازش میان شش هزار زوج صورت گرفت و اکنون بسته‌های آموزش در  مهدها مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و زندان اجرا شد.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.