پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران معارفه شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،مراسم تکریم محمد حسن بهادر و معارفه عباس‌علی زارع تیله‌نویی صبح امروز با حضور معاون پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی مازندران در سالن اجتماعات دادگستری مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام محمد علی تقوی‌فرد رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه  قرآن یک برنامه جامع و کامل زندگی است که برای رسیدن به سعادت واقعی و رسیدن به پیشرفت واقعی باید به آن عمل کنیم اظهار داشت: اگر اکنون برنامه داشته باشیم اما عملگرا نباشیم آن برنامه هیچ ارزش و تاثیری ندارد.

وی افزود: بسیاری از افراد در دنیا سرگرم بازی، لهو و لعب بوده و دارای هدف در زندگی خود نیستند اما بدانند زندگی اصلی زندگی آخرت است که باید ایمان آورند و تقوا پیشه کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: اموال و منصب‌های دنیوی نباید ما را نسبت به خداوند و آخرت غافل کند و به حق و حقوق خود آگاه باشیم و نسبت به هم تعرض نداشته باشیم.

تقوی‌فرد گفت: ثبت قانون و مقررات و انتخاب مدیران در جهت نشان دادن راه درست زندگی است که باید آنچه برای خدا بوده انجام دهیم و به بازی و سرگرمی دنیا دل خوش نکنیم.

استیجاری بودن دومین دستگاه درآمدزای مازندران

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک مازندران در مراسم تودیعش گفت: اعتبار و بودجه مبتنی بر عملکرد است که بعد از تهران و اصفهان بیشترین اعتبارات هزینه‌ای مربوط به مازندران بوده است.

محمد حسن بهادر افزود: در زمینه مستندسازی موقوفات، قانون ساماندهی اراضی و استعلامات مکاتبات دادگستری رتبه نخست را در کشور کسب کردیم.

وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک دومین دستگاه درآمدزای استان بوده که در شان استان نیست دارای ساختمان‌های استیجاری باشد. اقدامات خوبی در زمینه صدور سند تک برگ، صدور سند کاداستر، صدور سند حریم دریا، جانمایی حریم کمی رودخانه، جانمایی محدوده زراعی صورت گرفته است.

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک مازندران نیز در این مراسم گفت: در آموزه‌های دینی سپردن مسئولیت یک خدمتگزاری به مردم است که شان مسئولان جز خدمت مضاعف نیست و همه در هرمنصبی در برخورد و ارائه خدمت به مردم صادقانه و مهربانانه باشیم.

عباس‌علی زارع تیله‌نویی افزود: قصور و کوتاهی در اجرای برنامه سازمانی قابل قبول نیست که همکاران با جدیت و حساسیت بیش از پیش به تکلیف خودعمل کنند تا در کنار هم به برنامه‌های سازمان جامه عمل بپوشانیم.

کسب درآمد دو هزار میلیارد تومانی سازمان ثبت برای دولت

معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: این سازمان بیش از 100 سال قدمت، سبقه و عقبه دینی دارد که در قرآن در  زمینه کتابت، معاملات، قرض، دین، شرایط کاتب و طرفین معامله سفارش شده است.

سهراب عزیزالهی افزود:سازمان ثبت به یکی از اصلی ترین خواسته‌های مردم ربط دارد زیرا در کنار ارزش دین و سلامت به مالکیت اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: زمین زیستگاه رشد صنایع و یکی از مولفه‌های قدرت ملی هر کشور، اهمیت استان وجایگاه خانواده است که مدیریت بر زمین و تثیت مالکیت با سازمان ثبت است.

عزیزالهی گفت: در زمینه درآمد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد کسب می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته ثبت‌های سنتی افزایش ورودی پرونده‌ها را به همراه داشت که اخیرا سازمان ثبت تحولاتی شتابنده را کلید زد که می‌توان به عنوان انقلاب تعبیر کرد و اسناد دفترچه ای قدیم به اسناد تک برگ تبدیل شد.

عزیزالهی ادامه داد: هر نوع معامله در زمینه املاک در سازمان ثبت قابل رویت است که این امر به شفافیت امور، دوری جستن از تخلف و جلوگیری از سواستفاده کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز 120 واحد ثبتی در ساختمان‌های امانی و غیرقابل استاندارد وجود دارد که البته در30 شهرستان ساختمان‌های جدید، تاسیس شد.

معاون پشتیبانی، توسعه نیروی انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اداره امور در قالب برنامه انجام شود که برنامه عملیاتی را به استان ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: تکریم مردم و ارباب رجوع را فراموش نکنیم و مردم به دنبال رابطه و واسطه نباشند. کار مردم را در حداقل زمان، با سرعت بیشتر، صادقانه و قانونمند انجام دهیم زیرا تکریم مردم موجب تقویت مردم و نظام می‌شود

در پایان از زحمات محمد حسن بهادر تجلیل و عباس‌علی زارع تیله نویی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک مازندران معرفی شد.

بهادر نیز مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.