پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس مازندران مشکل تأمین سوخت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدارس این استان مشکل تأمین سوخت دارند، گفت: نیاز به 4 میلیون لیتر سوخت برای مدارس و 900 هزار لیتر گازوئیل برای مدارس شبانه‌‌روزی داریم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری فارس، سید علی قاسمی عصر امروز در ششمین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش اظهار کرد: سرویس‌های بهداشتی مدارس در حد خط قرمز قرار دارد و سلامتی دانش‌آموزان در خطر است و تجهیز مدارس استان خوب نیست.

وی با بیان اینکه تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها خوب نیست و باید حمایت کرد، اضافه کرد: روزانه 530 هزار دانش‌آموز در مدرسه نماز می‌خوانند و آمار نمازخوانان از مساجد بیشتر است، اما اعتبارات در جای دیگر هزینه می‌شود و در مدارس نمازخانه تأسیس نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه چرا به آموزش و پرورش توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: 3 هزار و 999 مدرسه بدون هیچ اعتباری تعمیر شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه مدارس استان مازندران مشکل گرمایشی دارند، افزود: 4 میلیون لیتر سوخت برای مدارس و 900 هزار لیتر گازوئیل برای مدارس شبانه‌روزی نیاز داریم که باید خیّران و مسؤولان استان باید در این زمینه بسیج شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیان کرد: وضعیت آموزش و پرورش مناسب نیست و 99 درصد هزینه‌ها برای پرسنل می‌رود و چیزی برای تجهیز مدارس نمی‌ماند.

قاسمی با اشاره به اینکه چه اهمیتی بالاتر از نیروی انسانی است، یادآور شد: بهره‌مندی آموزش و پرورش از اعتبارات استانی مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال 907 هزار و 590 نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان به عنوان مهمان پذیرش شدند، تصریح کرد: این تعداد پذیرش میهمان نسبت سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه 39 هزار دانش‌آموز پایه نهم هدایت تحصیلی شدند، افزود: 2 هزار دانش‌آموز بیشتر از ظرفیت علوم انسانی را انتخاب کردند و گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی شدیداً رو به کاهش است و این نکته قابل تاملی است و در 600 مدرسه استان مازندران برنامه تعالی مدیریت اجرا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.