پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس، فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی را آموزش دهند

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، کارگاه آموزشی فضای مجازی و آسیب های آن در مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) کیاسر برگزار شد.

 این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با تلاوت آیات کلام الله مجید رسما آغازشد و بعد از آن مدیحه سرایی و مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت(علیهم السلام) اجرا شد و در ادامه حجت الاسلام سید معصوم حسینی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل در رابطه با فضای مجازی و آسیبهای آن نکاتی را بیان داشتند.

 حجت الاسلام سید معصوم حسینی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل دررابطه با رشد تکنولوژی و فراگیرشدن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: اگر همه ابرقدرتها هم جمع بشوند؛ نمی توانند جلوی پیشرفت این علم را بگیرند.

وی در ادامه افزود: همزمان با گسترش علم، انسانیت رو به نزول است و همزمان با گسترش و فراگیری فضای مجازی ارتباطات خانوادگی کم رنگ و اقوام و خویشاوندان ازهم دور شدند.

 حجت الاسلام حسینی گفت: دشمن از لحاظ نظامی قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارد و علاوه براین هزینه و نیروی زیادی را باید صرف آن کند و ادعاهای آن ها مبنی بر گزینه های نظامی صرفا رجزخوانی است ولی بجای آن جنگ نرم را از پشت لب تاب خود و از خاک و خانه خود به درون خانه های ایرانیان نفوذ کرده که موجب انحراف برخی از جوانان می گردد تا حدی که پسر و دختری در خانواده مذهبی که نماز والدین آن ترک نمی شود؛ کم کم دچار تفکرات شرک آلود می شود.

وی با اشاره با اینکه ما نیز خریدار استفاده کننده از اینترنت و فضای مجازی هستیم، بیان داشت: البته این مسئله یک ضرورت برای ماست و نیاز  به آن داریم و نمی توانیم خود یا فرزندانمان را منع از استفاده از آن کنیم. و باید بجای آن فرهنگ درست استفاده کردن آن را به کودکانمان بیآموزیم. برای نمونه در کشور ژاپن گوشی های تلفن همراه صرفا وسیله بازی برای کودکان آنهاست همچنین در زمینه درسی و تحقیقات دانشگاهی و مدرسه ای استفاده های بسیاری را می توان از آن نمود اما درکشور ما بیشتر افرادی که از آن استفاده می کنند اعتقاداتشان سست می شود و یا از نظر درسی دچار افت شدید در نمرات می شود. به همین دلیل از والدین محترم خواست که حداقل تا دبیرستان فرزندان خود را وارد این فضا نکنند و همچنین قبل از آن نیز فرهنگ درست استفاده از آن را به آن ها بیآموزند.

 حجت الاسلام حسینی دررابطه با اهمیت این عرصه ازنگاه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) گفت: معظم له بیان فرمودند که اگر من فرصت داتشتم خودم مدیریت فضای مجازی را برعهده می گرفتم.

وی مجددا با تأکید بر اینکه امروزه دیگر نمی توان جلوی گسترش این فضا را در جامعه گرفت و دسترسی به فضای مجازی برای آنها بسیار آسان شده و همچنین مدیریت و نظارت بر کودکمان که در شبانه روز که چه کارهایی را انجام می دهد تقریبا غیر ممکن است، بیان داشت: باید فرهنگ درست استفاده از آن را به کودکانمان بیاموزیم زیرا متاسفانه کم کم جامعه از فرهنگ و سنت اصیل ایرانی اسلامی درحال فاصله گرفتن است.

 رئیس دانشگاه علوم قرآن آمل یادآورشد: انفجار در جنگ نرم به خلاف جنگ نظامی بی سر و صدااست و صدای آن زمانی به گوش می رسد که دیگر کار از کار گذشته است.

 وی ادامه داد: امروزه دچار بحران های متعددی ازقبیل بحران های سیستمی، ساختاری و مدیریتی هستیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بحران مدیریتی کشور افزود: عدم رفع مشکل راه ساری – تاکام را ضعف مدیریتی عنوان کردند.

وی با اشاره به این که تاوان این  بی مدیریتی را فرزندان من و شما می دهند، اظهار داشت: مگر این بچه ها چه گناهی کردند؟ چرا فضای مجازی را مدیران ما مدیریت نمی کنند؟ چرا درمدارس فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی را آموزش نمی دهند؟

 حجت الاسلام حسینی، به سخن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دولت های گذشته خطاب به مقام معظم رهبری(حفظه الله) مبنی بر آزادگذاشتن فضای مجازی و ماهواره ها اشاره کرد وگفت: معظم له در جواب این وزیر فرمودند که بجای این کار فرهنگ مردم را بالا ببرید.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه ما اعم از والدین، حوزه های علمیه و هرکسی در هرعنوانی حداقل به عنوان یک انسان که امر به معروف و نهی از منکر بر آن واجب است بیاییم تا درقبال جنگ نرمی که در عرصه فناوری آغازشده بی تفاوت نباشیم و فرزندانمان را دریابیم که مبادا دچار آلودگی های خطراتی که در کمین آنهاست؛ بشوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.