پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبانی دفاع مقدس در کتب درسی بر اساس نیازهای بومی مناطق برنامه‌ریزی شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، احمد یارمحمدی عصر امروز در بیست و نهمین کارگاه تخصصی تهیه بسته‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری برای کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، هدف از برگزاری کارگاه را استفاده از ظرفیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش ساماندهی و تولید بسته‌های کمک آموزشی دفاع مقدس با تأکید بر فعالیت‌های بومی و استانی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف، آشنایی آموزش و پروش با ظرفیت‌های موجود در بنیاد و بالعکس است که بررسی می‌شود.

وی به جمله حضرت امام در خصوص برکات جنگ اشاره کرد و گفت: ملت ما در دفاع مقدس با شکست ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب، انقلاب را به جهان صادر کرد و به این نتیجه رسید که روی پای خود بایستد. مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه اضافه کرد: همچنین علاقه به اسلام شناسی در اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا از برکات دفاع مقدس است.

یارمحمدی، از ثروت فرهنگی به عنوان یکی از ثروت‌های مهم یاد کرد و افزود: میل به جهاد و اعتقاد به آن، اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو ارزش فرهنگی کشور هستند که مبنای بازدارندگی بوده و قدرت بازدارندگی را بالا می برند.

وی از موشک به عنوان ابزار بازدارندگی یاد کرد که خیلی از کشورها در این حوزه توانمندی بیشتری از ما دارند، اما قدرت فشار دادن دکمه آن را به سمت ایران ندارند، تصریح کرد: قدرت فشار دادن دکمه موشک مهم است نه خود موشک و این قدرت را جز جمهوری اسلامی هیچ کشوری ندارد و این مهم ریشه در میل به جهاد دارد.

این مسئول بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، نهادینه‌سازی فرهنگ توکل و اعتماد به خداوند، عزم ملی و خردمندی سردمداران، باز تولید قدرت و ثروت فرهنگی (میل به جهاد) را در آموزش و پروش باعث جلوگیری از ذلت و هزیمت معنوی عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزشی در دستور کار است.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و معلم را تراز اول سرمایه دانست و گفت: در حال حاضر940 هزار معلم و بیش از 14 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه و بیش از 600 هزار کلاس درس فعالیت دارند.

یار محمدی اضافه کرد: در کشور بالای 100 عنوان کتاب درسی داریم که 140 میلیون تیراژ آن در داخل و خارج توزیع می‌شود.با رویکرد سپردن اختیارات به مدرسه امکان شکوفایی استعداد ها و خلاقیت‌های منطقه ای و محلی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس یکی از غنی ترین فرهنگ‌ها است، گفت: با قرار دادن این فرهنگ در اندیشه و منش دانش آموزان، مملکت را با تولید قدرت و دانش برای سال های سال بیمه خواهیم کرد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.