پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان جشنواره شعر نبوی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،محمود شالویی امروز در جلسه “جشن بهار مهربانی”  اظهار داشت: هنر باید در جهت تبلیغ و رسالت پیامبر(ص) به‌کار گرفته شود و صرف سخنرانی برای پیغمبر گرامی اسلام، چندان جاذبه ندارد بلکه با المان‌های هنری نظیر شعر، تئاتر و سرود به معرفی آن حضرت، پرداخته شود.

وی افزود: برای مردمی برگزار شدن این جشن تاکید شده است و در واقع ستاد مورد اشاره بیشتر نقش پشتیبان و هماهنگ کننده دارد و قرار بر برگزاری برنامه‌های جشن توسط مردم‌ است.

شالویی گفت: زندگی مردمی و سراسر پرمهر پیامبر مهربانی امروز ناشناخته مانده است در حالی که زندگی امروز ما به شدت به این معیار و سبک زندگی نیازمند است. زندگی، روش و سبک پیامبر(ص)، مورد غفلت قرار گرفته و باید در این شادی به این موارد بیشتر تاکید شود.

وی بیان کرد: زندگی ما باید با زندگی پیامبر(ص) پیوند بخورد و به درستی معارف احمدی به جامعه، معرفی شود. در ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) مازندران میزبان برگزاری جشنواره شعر نبوی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران گفت: بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن‌ سراسری است.

وی بیان کرد: جشن‌های بهار مهربانی از 12 تا 17 ربیع الاول (29 آبان تا 4 آذر) برگزار می‌شود. در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آیینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و غیره با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی برده شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.