پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| توسعه ظرفیت ریلی در بنادر شمال سبب تقویت صادرات در دریای خزر می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی صبح امروز در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در مجتمع سالاردره ساری اظهار داشت: فرصت بسیار مغتنمی است تا در این همایش بتوانیم برای توسعه صادرات و مبادلات اقتصادی بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: شرایط مختلفی که در دنیای امروز رقم می‌خورد و با شعار صلح و ثبات امنیت جهانی دنبال می‌شود نیاز است که با تعاملات گسترده‌تر و تنوع بخشی در حوزه مسائل اقتصادی اقدام شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فرصت جغرافیایی که ایران در راستای سیاست‌های پابرجای خارجی دنبال کرده دسترسی به آب‌های آزاد و کشورهای اقیانوس هند و ضرورت بسترسازی کریدور شمال – جنوب برای دریای خزر نقش ویژه‌تری را صورت داده است، تصریح کرد: ایجاد فضا برای توسعه صادرات یکی از خروجی‌هایی بوده که باید در این همایش در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه موضوع تنوع بخشی به سرفصل‌های جدید در حوزه ارتقا صادرات محصولات دریای خزر باید صورت گیرد، افزود: از طریق دریای خزر می‌توانیم پایه‌گذار توسعه اقتصادی برای رفاه ملت‌ها باشیم و امروز به برکت هماهنگی و همدلی و سیاست کلی حاکم بر حاکمیت کشورهای خود باید بتوانیم به صورت مصداقی سرفصل‌های همکاری را گسترش دهیم.

وی با اعلام اینکه تنوع بخشی به صادرات و خدمات یکی از این راهکارها بوده که در همایش مورد نظر باید بررسی شود، گفت: در حمل و نقل دریایی و حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی جمهوری اسلامی ایران سرمایه بالایی صورت داده است و برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار سرعت جابه‌جایی کالا را از 2.5 میلیون تن در سال به 10 میلیون تن در سال برسانیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت ریلی در بنادر شمال کشور را در برنامه داریم و می‌تواند تاثیرگذار در صادرات دریای خزر باشد، افزود: در حوزه توسعه صنایع دریایی دریای خزر باید به عنوان فرصت‌های جدیدی در حوزه کارآفرینی، اشتغال مولد و ارتقا صادرات دریای خزر موثر استفاده کنیم.

اسلامی با بیان اینکه امیدواریم با توسعه تعاملات اقتصادی بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را در دریای خزر فراهم کنیم، گفت: باید در این راستا واگن‌ها و شناورهای رورو را در منطقه تقویت تا بتوانیم در رونق گردشگری دریای خزر سهیم باشیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت دیگری که در مازندران باید از آن بهره‌گیری کنیم ظرفیت توسعه صادرات محصولات کشاورزی است که باید این شاخص افزایش یابد، افزود: برنامه توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران از طریق دریای خزر باید اجرایی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نقش اساسی در تقویت توسعه اقتصادی دارد، گفت: تسهیلات ویژه و زمین برای متقاضیان جدید را در بندرامیرآباد فراهم تا برای رونق تولید و توسعه تبادلات در بندر امیرآباد استفاده کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.