پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| بابل آماده میزبانی از جراحان مغز و اعصاب جهان است

0

سید ابراهیم کتابچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابل اظهار داشت: نشست مشترک جراحان و پژوهشگران بزرگ مغز و اعصاب 12 کشور جهان با پزشکان انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات با حضور متخصصان ایرانی و 12 کشور دیگر با هدف تبادل تجربه و یافته‌های جدید علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به‌کار می‌کند.

کتابچی گفت: کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب با حضور متخصصانی از ایران و کشورهای آلمان، استرالیا، فرانسه، ترکیه، مالزی، پاکستان و برخی کشورهای دیگر با هدف تبادل تجربه و یافته‌های جدید علمی و با همکاری و میزبانی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌ مدت سه روز در روزهای یازدهم تا سیزدهم مهرماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به‌کار می‌کند.

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: در این کنگره مباحث علمی در زمینه‌های تومور، تروما، اطفال، ستون فقرات، عروق مغزی و اعصاب محیطی به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه می‌شود و تاکنون از نقاط مختلف جهان تعداد 91 مقاله علمی وپژوهشی از دبیرخانه کنگره بین‌المللی مغز و اعصاب دریافت شد.

کتابچی با اشاره به استقبال جراحان بزرگ مغز و اعصاب دنیا در این کنگره گفت: سطح برگزاری این کنگره در رده بین‌المللی بوده و ایران در رشته جراحی مغز و اعصاب از نطر آماری جزو پیشرفته‌ترین کشورها در دنیا است و انجام جراحی‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات به جز موارد نادر که جراحی آن نیاز به وسایل خاص و فوق پیشرفته بوده مابقی جراحی‌ها در داخل کشور انجام می‌شود.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان سینا تصریح کرد: ایران ار نظر تعداد و استقرار آماری جراحان مغز و اعصاب وضعیت بسیار مطلوبی در سطح دنیا دارد و هیچ استانی در کشور وجود ندارد که در آن استان جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات حضور نداشته باشد و ایران در بخش جراحی مغز  و اعصاب در زمره پیشرفته‌ترین کشورها در جهان است.

رئیس دپارتمان مغز و اعصاب دانشگاه تهران با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی فرصت گرانبهایی برای ارتقا علمی دانشجویان و گسترش سطح علمی دانشگاه‌ها است، افرود: دانشجویان و پزشکان از این فرصت‌های علمی بهره‌وری کنند و مهارت‌افزایی و جایگاه علمی خود را ارتقا دهند.

کتابچی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان با پذیرش رزیدنت در دانشگاه علوم پزشکی بابل موافقت کرد گفت: از زمان حضور مجید سمیعی در دانشگاه علوم پزشکی بابل جلسات مستمر و هدفمند با رده‌های مختلف مدیریتی وزارت بهداشت و درمان برگزار و در سال‌ها مذاکره با مدیران تصمیم‌گیر وزارت بهداشت و درمان اخیرا این وزارتخانه اعلام کرد، با پذیرش رزیدنت زیر نظر اینجانب در دانشگاه علوم پزشکی بابل موافقت کرده است.

 /‌ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.