پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازنداران| کواکبیان: خانه‌های مطبوعات از پرداخت مالیات معاف شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز در اجلاسیه سراسری خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به اینکه اهمیت رکن چهارم دموکراسی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: اهمیت کارکرد رسانه‌ها باید در جامعه تقویت شود و جایگاه بالای روزنامه نگاری در تحولات کشور امری واجب است.

وی افزود: اعضای حاضر در این نشست، عصاره مطبوعات در کشور هستند و باید توجه ویژه ای به کارکرد مطبوعات شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور با اشاره به اینکه هنوز خبرنگاران کشور نیازمند پناه امن در مسائل حقوقی هستند، تصریح کرد: بسیاری از مدیران ادارات در استانها هنوز به اصحاب رسانه بی اعتنایی می‌کنند.

کواکبیان با بیان اینکه امنیت شغلی خبرنگاران باید در کشور جدی گرفته شود، افزود: خصوصیات بارز خانه مطبوعات متمایز از سایر تشکل‌ها است و این تشکل دموکراتیک‌ترین تشکل کشور بوده و همه جانبه و فراگیر است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه این تشکل صنفی بوده و از همه گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند، گفت: تشکل خانه مطبوعات غیرساسی و دموکراتیک است.

وی با اشاره به اینکه کاغذ و لوازم مطبوعاتی باید در قالب کالاهای اساسی و مورد حمایت دولت قرار گیرد، افزود: خانه‌های مطبوعات استانها از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌شوند.

کواکبیان با بیان اینکه قانون جامع رسانه‌ها هر چه سریعتر از سوی دولت به مجلس ارائه شود، گفت: مصوبه صندوق قرض الحسنه اعتباری برای خانه‌های مطبوعات کشور باید ا سوی وزارت ارشاد اجرایی شود.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات در کشور باید نسبت به توقف صدور فله ای مجوزهای نشریه اقدام کند، افزود: بسیاری از افراد در رسانه‌ها چندین مجوز گرفته ولی هنوز منتشر نشدند.

 احمد حسین زادگان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه امیدواریم خروجی این همایش رفع کننده بسیاری از مشکلات اصحاب رسانه مازندران باشد، اظهار داشت: رسانه‌ها کمک کار فعالیت دولتمردان باشند.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.