پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قیمت کالای اساسی و سوخت تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

0

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: برخی شایعه‌ها و سوال‌ها وجود دارد درباره اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی صورت می گیرد یا خیر؟ که باید بگویم به هیچ عنوان افزایش قیمت در بخش سوخت و انرژی و تامین کالاهای اساسی صورت نگرفته است و همین روند تا پایان سال جاری تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر در بخش تامین کالاهای اساسی جای هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه ذخایر استراتژیک ایران تقریبا کامل است و بسیاری از محصولات به ویژه مواد غذایی برای دو سال آینده تامین شدند و توسط دستگاه های ذیربط، تامین ارز انجام شده و قراردادها منعقد شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: فشارهای اقتصادی که بر ایران تحمیل می شود به دلیل ایستادگی، استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت ایران است؛ اگر همین امروز تسلیم خواسته‌های آمریکا شویم ممکن است هیچ یک از این فشارها وجود نداشته باشد اما زندگی کردن زیر سایه ظلم، بی عدالتی و زیاده خواهی در واقع تعریفی جز مرگ ندارد.

وی افزود: در بخش صادرات نفتی و غیرنفتی تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و همان روند ابتدای سال جاری در حال اجرا است و تامین منابع ارزی ما به صورت عادی صورت می گیرد و ذخایر ارزی در شرایط نرمال قرار دارند.

*سال جاری نیازی به واردات گندم و شکر نداریم/ ضریب خود اتکایی کشاورزی ایران بیش از ۸۰ درصد است

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ضریب خود اتکایی ایران بیش از ۸۰ درصد است، خاطرنشان کرد: سال جاری در محصول گندم و شکر نیازی به واردات نداریم در حالی که اگر مطابق سال ۹۱ و ۹۲ تولید داشتیم امسال نیز باید حدود ۴ میلیارد دلار شکر و گندم وارد می‌کردیم اما خوشبختانه به درجه ای از خوداتکایی رسیدیم که ضریب امنیت بالایی در بخش محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

شاعری گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که تقریبا بخش عمده آن پرداخت شده است و مابقی تا پایان مهرماه تسویه می شود که در مازندران تاکنون ۹۰ درصد پرداخت شده است.

وی افزود: طی جلسه ای که اخیرا با وزیر جهاد کشاورزی داشتم حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شرق مازندران در قالب طرح جامع احیا قرار گرفتند که از طریق زهکشی و شست و شوی اراضی انجام می شود.

*بازگشایی بخشی از کاخ صفی آباد بهشهر برای دسترسی مردم و بازدید گردشگران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اشاره به همکاری خوب وزیر اطلاعات برای موافقت بازگشایی بخشی از کاخ صفی آباد بهشهر عنوان کرد: تاکنون مقدمات کار آماده شده و تا چند روز آینده جلسه دیگری را به منظور نهایی کردن توافق و دستورهای اجرایی صادره با وزیر اطلاعات داریم و همچنین مسیر دسترسی پیاده روی تا کاخ صفی آباد پیش بینی شده که امیدواریم به زودی اجرایی شود تا گام مثبتی در جهت رونق و توسعه گردشگری بهشهر برداریم.

*حمایت از کشاورزان به موقع صورت گیرد/ نوشدارو بعد از مرگ سهراب فایده ندارد

خنجری، فرماندار بهشهر با بیان اینکه بهشهر قطب تولید برخی از محصولات کشاورزی در مازندران است به همین دلیل باید توجه ویژه ای به بخش کشاورزی آن شود، خاطرنشان کرد: حمایت باید به موقع باشد و اگر به موقع از کشاورزان در زمینه تامین کود، بذر و سوخت حمایت صورت نگیرد در واقع نوش دارو بعد از مرگ سهراب است و فایده ای ندارد پس باید اقدامات در وقت مقرر انجام شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی افزود: بندر امیرآباد ظرفیت بزرگی برای شهرستان بهشهر محسوب می شود اما متاسفانه تاثیر آن در معیشت مردم این شهرستان احساس نمی‌شود به همین دلیل باید در یک میزگرد مشترک با مدیر بندر امیرآباد، مطالبات شهرستانی را مطرح کنیم تا بندر امیرآباد در رونق اقتصادی بهشهر و معیشت مردم شرق مازندران تاثیر مثبت و مشهود داشته باشد.

فرماندار بهشهر اظهار کرد: دسترسی به کاخ صفی آباد آرزوی دیرینه مردم بهشهر بود که در حال تحقق است و موافقت های اولیه آن توسط دکتر شاعری نماینده مجلس بهشهر از وزیر اطلاعات اخذ شده است که در حال حاضر مسیر دسترسی انتخاب شده و با نظر کارشناسی و فنی به زودی بازگشایی می شود.

*بیش از ۱۹ میلیارد ریال گران فروشی در بهشهر

اسماعیل هادی‌نژاد، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر در این جلسه، گفت: کل کالاهای موجودی کشور در سامانه رصد ثبت شده است و همه انبار داران مکلف هستند موجودی خود را اعلام و ثبت کنند تا رصد شود که وضعیت موجودی کالا در کشور به چه صورت است. خوشبختانه هیچ گونه نگرانی در زمینه تامین کالا در مازندران و شهرستان بهشهر وجود ندارد. شاید طی چند ماه اخیر گرانی در برخی کالاها بوجود آمد اما کمبود کالا نداشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان بهشهر ۳۵ انبار در سامانه رصد ثبت شدند که مکلف هستند هر ماه اعلام موجودی انجام دهند، افزود: در طی سه ماهه اخیر با نظارت بازرسان اصناف و صنعت و معدن و تجارت از یک هزار و ۷۰۴ مورد واحدهای صنفی بازرسی صورت گرفت و ۲۵۵ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی که مبادرت به گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا و امتناع از فروش به ارزش ۱۹ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال کرده بودند، تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

گزارش از مریم یخکشی خبرنگار ایسنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.