پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطع ۸۰۰۰ درخت در جنگل های مازندران/ حفاظت ساماندهی شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی عباس نژاد ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اعتراض جنگلبانان نسبت به تمدید نشدن قراردادهایشان با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها و جای دیگری نمی‌تواند از قانون در حق و حقوق نگهبانان عدول کند اظهار داشت: قانون کار درباره نگهبانان رعایت می‌شود و کلیه قراردادها برابر مقررات جاری منعقد خواهد شد و موظف هستیم همانند سایر سازمان‌ها، در پروسه مناقصه عقد قرارداد داشته باشیم.

وی افزود: هر شرکتی که در مناقصه برنده شد می‌تواند حفاظت از جنگل را عهده دار باشد و ما نه قصد داریم حفاظت جنگل را تضعیف کنیم و نه می‌خواهیم که از جای دیگری نیرو بیاوریم و قطعاً نیروهای موجود باید حفظ شوند.

سرهنگ عباس نژاد یادآور شد: به همه نیروهایی که در عرصه در حال خدمت هستند نیاز داریم مگر کسی که سابقه تخلف یا اعتیاد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۹۰ نیروی حفاظتی جنگل در ساری و فعالیت ۸۰۰ نفر در حوزه نگهبانی اظهار داشت: برخی افراد در بخش‌های غیرحفاظتی مشغول فعالیت بودند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: نیروی حفاظتی باید در داخل جنگل فعالیت کند برهمین اساس، شرکت مورد نظر تجهیزات موردنظر را در اختیار داشته باشند.

سرهنگ عباس نژاد با اظهار اینکه سال قبل حدود هشت هزار اصله درخت و درختچه در عرصه حفاظتی مازندران قطع شد گفت: هشت درصد جنگل دنیا را در اختیار داریم و باید نسبت به حفظ آن تلاش کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره قاچاق گفت: امیدواریم در آینده وضعیت بهتری در حوزه منابع طبیعی داشته باشیم.

راه اندازی سیستم مانیتورینگ

سرهنگ عباس نژاد با اظهار اینکه وضعیت حفاظت در جنگل‌های شمال ساماندهی شود و نسبت به مصونیت سازی در حوزه حفاظت اقدام کنیم گفت: در آینده نسبت به تجهیز گشتی‌ها و راه اندازی سیستم مانیتورینگ اقدام خواهد شد و این سیستم به صورت آن لاین گشتی‌ها را کنترل خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به متخلفان و افرادی که در حال جوی سازی و تشویش اذهان عمومی هستند هشدار داد که با افراد متخلف و مجرم برخورد خواهد شد.

سرهنگ عباس نژاد تصریح کرد: هر نیروی که از پول بیت المال بهره می‌گیرد و در امر حفاظت فعالیت ندارد باید به حوزه حفاظت بازگردد و این طرح در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه در کشورهای دیگر از جمله ترکیه برای هر سه هزار هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد گفت: در حال حاضر برای هر هزار هکتار جنگل‌های شمال یک نیروی حفاظتی درنظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در عین حال در سایر مناطق کشور برای هر ۴۰ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی جنگل وجود دارد و ۱۲۰۰ گشت فعال در حوزه مناطق طبیعی خدمت می‌کنند و باید شمار آن افزایش یابد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه یگان‌ها به تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند از دستگاه‌های دیگر خواست تا در حفاظت از عرصه‌های جنگلی، این سازمان را یاری کنند و گفت: مسئولیت یک میلیون ۱۸۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در حوزه منابع طبیعی مازندان – ساری برعهده یگان حفاظت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.