پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قاچاق چوب سازماندهی شده نیست/ صنایع نقشی در قاچاق ندارند

0

فرمانده یگان سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: قاچاق چوب سازماندهی شده نیست؛ چراکه تمام کارگاه‌های چوب مورد بازرسی قرار می گیرند و افرادی که چوب قاچاق می کنند برخی آزمند و برخی نیازمند هستند. اینگونه نیست که کارگاه های صنایع چوبی دپو چند تنی از چوب های غیرمجاز داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، قاسم سبزعلی در نشست خبری به مناسبت روز جنگل‌بان اظهار کرد: اگر به دنبال رشد در بخش جنگل و مراتع هستیم باید از مشارکت همه مردم در این زمینه بهره بگیریم.

وی با اشاره به توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی و اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه، تصریح کرد: نگاه واگذاری منابع طبیعی در سطح کشور وجود ندارد و باید مردم در صیانت از منابع طبیعی مشارکت کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها افزود: اقدامات بی رویه، نگاه خسارت گونه و حمله بر جان و پیکره منابع طبیعی، این محیط را آسیب زده و گمان می رود برای نابودی منابع طبیعی از یکدیگر سبقت گرفته ایم.

سبزعلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تنفس جنگل، اظهار کرد: طرح تنفس موجب بالندگی و رشد منابع طبیعی می شود.

وی افزود: باید برای حضور مردم در طبیعت و استفاده از آن، زیرساخت ها و فرایندها اصلاح شود تا منجر به خطا و تخریب نشود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه با حریق های متوالی در گلستان، کازرون و غیره مواجه هستیم، گفت: ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی است که ۷۰ درصد از این میزان سهوی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.