پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم| دغدغه‌های گردشگران در سفر به مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همه ساله در فصل گرما و تابستان، بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می‌کنند که یکی از مهم‌ترین اهداف خود را استفاده از سواحل 338 کیلومتری این استان بیان می‌کنند.

حجم بالای ورود این مسافران همواره دغدغه‌هایی به دنبال داشته است تا جایی که کارگروه و ستادی ویژه آن در استانداری تشکیل شده است.

اجرای طرح‌های دریا از راهکارهای مهم در کاهش این دغدغه‌ها به شمار می رود که امسال 155 منطقه ساحلی شمال کشور برای اجرای آن تعیین می‌شود و از این تعداد، 95 طرح سهم استان مازندران است.

با نگاهی به مناطق اجرای طرح‌های سالم سازی دریا، مواردی مانند کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، وجود انواع زباله‌های خانگی و پزشکی و صنعتی، ورود پساب و فاضلاب‌های شهری و شیمیایی کارخانه ها به دریا و ساخت و سازهای بلند و غیرمجاز در کنار طرح‌های سالم سازی دریا برای مسافران تابستانی مازندران مشکلاتی را به وجود آورده است.

در کنار این مسائل باید به معضلاتی مانند گرانی غیرمتعارف خدمات ساحلی شامل استفاده از قایق‌های تفریحی و جت اسکی، نبود امنیت اخلاقی و اجتماعی در مناطق اجرای طرح، رعایت نکردن بهداشت محیط، کمبود ناجیان غریق و نبود ناجیان فرهنگی و ضعف نظارت بر خدمات دهندگان و فروشندگان اشاره کرد.

کمبود اعتبار نباید سبب افزایش غریق شود

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره از غرق شدن بیش از 88 نفر یکسال گذشته در آبهای ساحلی و رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: کمبود اعتبار و گستردگی اجرای طرح نباید دلیلی بر کمبود ناجیان غریق و افزایش دغدغه‌های جانی افراد باشد.

اسلامیان، رئیس هیئت نجات غریق مازندران نیز با بیان اینکه مشکلات ناشی از پرداخت نشدن به موقع حقوق ناجیان د دو سال گذشته، نگرانی‌هایی برای این گروه به وجود آورده است گفت: پرداخت حقوق این افراد با تأخیر حدود 10 ماه و مشکلات بیمه ای سبب شد ناجیان غریق انگیزه چندانی برای همکاری با ستاد طرح دریا نداشته باشند.

احمد حسین زادگان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد طرح‌هی دریای مازندران گفت: حقوق ناجیان امسال کامل و به موقع پرداخت خواهد شد و همگی زیرپوشش بیمه هستند.

تسنیم در گفت‌وگوی ویدئویی با تعدادی از مسافران و گردشگران در سواحل استان، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های آنان را در سواحل شنیده است که با هم می بینیم و می شنویم.

گزارش از قدسیه السادات شعبان پور

مصاحبه: حسین قربانی/ حامد محسنی نژاد اجارستاقی

تدوین: نیکان مشایخ

 /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.