پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فیلم: از موزه لُووِر Loover پاریس تا چشمه سُورِت Sooret مازندران!

0

در برنامه تلویزیونی « وقتشه » که در ایام نوروز ۱۳۹۷ از شبکه نسیم سیما پخش شد، مهمان ویژه‌ای دعوت شد تا روی سن رفته و در باره چند جای دیدنی مازندران توضیحاتی برای مردم ایران بدهند.

این بار قرعه فال بنام آقای سیدهادی حسینی افتاد؛ یکی از مدیران پیشین ورزش استان، نماینده قبلی مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی و معاون فعلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

همه می‌دانیم که در بسیاری از برنامه‌های زنده یا ضبطی در تلویزیون و یا رادیو، از قبل محور گفت‌وگو و موضوع آن، نام جاها، اعداد آمارها و …. به اطلاع مهمان رسانده می‌شود تا در هنگام گفت‌و‌گو مشکلی پیش نیاید. این بار اما جناب معاون وزیر فرهنگ در باره سرزمین استانی خود دچار همان دردسری شد که چندی پیش یک نماینده مجلس در گفتن نام موزه لُوور پاریس شده بود و هنوز باعث خنده و طنز در بین مردم و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های فارسی زبان در خارج کشور.

هر چند آن نماینده فرافکنی ناشیانه‌ای کرد و گفت «اینجا اینجوری اشتباه نوشتند» و خود را بیشتر زیر سوال برد، اما این همولایتی عزیز ما نه تنها تا الان نام چشمه سُورت Soort را احتمالن نشنیده بودند، بلکه وقتی به اشتباه فرمودند سورِت Sooret و مجری فوری گفت چشمه ی چی؟!، ایشان بر اشتباه خود پافشاری کرد و دوباره فرمودند Sooret، و این تلفظ غلط یقینن باعث گمراهی بینندگان تلویزیونی هم خواهد بود.

برای اینکه آقای حسینی با مکان چشمه سورت Soort بیشتر آشنا شوند به عرضشان می‌رسانیم که چشمه زیبا و بی‌‌بدیل سورت در ۲۰ کیلومتری محل دفن زباله‌های ساری در چهاردانگه است. احتمالن هنوز خاطر مبارکشان هست که در زمان تصدی ایشان بر ورزش استان مازندران در سال ….. با جمعی از مسوولان وقت تصویب شد که زباله‌های ساری برای مدت ۶ ماه به چهاردانگه منتقل شود تا برای مسابقات جهانی کشتی در ساری آبروی مازندران و ایران نرود. راستی الان ۱۱ سالست که هنوز زباله‌ها را هم‌چنان به چهاردانگه و در نزدیکی چشمه سورت Soort می‌آورند.

دانلود ویدئو با کیفیت HD 720

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.