پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت رسانه ای و هنری حد یقف ندارد! اعتبار خریدنی نیست!

0

پایگاه خبری چهاردانگه : حواشی جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران ادامه دارد، در بخش صفحه آرایی که خودم ازقضا جزء منتخبین پایانی بودم اتفاقاتی افتاد که لازم دیدم توضیحاتی را عرض کنم و البته ابهاماتی که باید برای من و دوستان و همکاران روشن شود.

گویا اثری از دوست خوبم هادی کاظمی که در یکی دو سال گذشته عنوان نخست بخش صفحه آرایی را از آن خود کرده بود به جشنواره امسال ارسال می‌شود بدون هماهنگی با ایشان با نام سرکار خانم امیرفضلی، این اقدام غیر‌حرفه ای و کم سابقه اعتراض صاحب اثر را بدنبال داشت. هادی کاظمی در پیام تلگرامی این اقدام همکاران سابقش در روزنامه را ناپسند خواند و اظهار امیدواری کرد دوستانی که در این بین حقشان تضبیع شده به حقوقشان برسند و به اصلاح حق به حق‌دار برسه.

اما اینکه یک روزنامه این حق رو برای خودش قائل بشه که اثر یکی از کارمندانش رو به جای دیگری در رقابتی با اهمیت شرکت بده با اصول حرفه ای منافات داره اصول اخلاقی که جای خود داره.

همین امروز دوستی برگشت گفت: سال‌هاست دوستان نویسنده سرمقاله و یادداشت‌هایشان را برای افرادی خاص می نویسند و بابتش دستمزد دریافت می کنند!

این امر البته خیلی دور از انتظار نیست لااقل برای من که سال‌ها از دور دستی بر آتش دارم تازگی ندارد. حال این شائبه به وجود می آید جوایز متعددی که دوستان به آن می بالند با پول خریداری شده و صاحب اثر کس دیگری است.

فعالیت رسانه ای وهنری حد یقف نداشته و من به عنوان یک پدیدآورنده اثر هیچگاه نمی توانم ادعا کنم که اثری بالاتر از کار من وجود ندارد. دائم افراد جدیدی وارد این کارزار شده و آثار تکامل یافته تری عرضه خواهد شد. اما من به عنوان یکی از منتخبین این دوره به این رویه معترضم و البته حق را برای سایر دوستان و همکاران نیز قائلم.

سال‌ها پیش عزیزی در بخش صفحه آرایی رتبه سوم را کسب کرد وقتی با تعجب پیگیر شدیم گفتن مصلحت اندیشی شده آخه این بنده خدا فرداشب بله برونش بود خواستیم دست خالی به خانه بخت نرود!!!! اونجا بود که خجالت کشیدم ! من با چه متر و معیاری نفر اول بخش صفحه آرایی شدم؟!

بگذریم از این دست اتفاقات همانطور که عرض کردم کم ندیدم در این سال‌ها!

برای ارسال آثار در سال‌های اخیر شرایطی را قرار دادند که کار را برایمان سخت کرد از طرفی دوستان که راهش را از ما بهتر یاد گرفته بودند این سال‌ها تنها با ارسال تصویر صفحه نخست نشریه حائژ رتبه می شدند! اینها در در حالی بود که ما به دبیران جشنواره التماس می کردیم آقا کاری کنید تا ما اثرمان در سامانه آپلود کنیم.

 

اما سخنی با دوستان خبر شمال

شما و همکارانتان در جریان این ماجرا بودید با این حال جایزه صفحه آرایی را در شوی تبلیغاتی بین خودتان دست به دست کردید! پیش حودتان لابد گفتید جایزه مال نشریه است چه فرقی می کند! حسن بگیرد یا حسین! اما دیدید که حقیقت پنهان نماند….

تلاش شما هموار مورد احترام من بوده اگر این مدت نقدی هم داشتم صراحتا می گویم در جهت رشد و ارتقای نشریات بوده و هیچگاه از روی خود برتری نبوده این را بارها رفقایم به ما گفتند و از این بابت خرسندم

همواره در کنار کار هنری نقد و نظرم را هم با همکاران به اشتراک می گذارم به امید بهبود شرایط

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.