پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فصل جدید کارگاه‌های یاسر خاسب در ایران و کشورهای دیگر کلید می‌خورد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یاسر خاسب کارگردان و بازیگر چهاردانگه ای تئاتر کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره کارگاه منتج به اجرایش در اصفهان گفت: اجرای تئاتر کوران در اصفهان که از اوایل مرداد آغاز شده، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. این اثر نمایشی اولین کار مشترک من با امید نیاز است که با همکاری جمعی از دانشجویان و هنرجویان اصفهانی که در این کارگاه حضور داشتند روی صحنه رفته است.

وی بیان کرد: گروه اصفهانی پس از 6 ماه تمرین توانستند نمایشی که پربیننده‌ترین و پراستقبال‌ترین اثر تالار هنر اصفهان شده است را روی صحنه ببرند.

این هنرمند تئاتر فیزیکال در خصوص دیگر کارگاه‌های آموزشی‌ که این روزها در سراسر کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: سیستم آکادمی حرکت بدن دیوانه را در بسیاری از استان‌ها از جمله کردستان، کرمان، تبریز و … برگزار کردیم. شروع ورکشاپ هم به گونه‌ای بود که بچه‌ها راحت‌تر بتوانند نبوغ خود را نشان دهند.

وی در سخنانش اظهار کرد: در این کارگاه‌ها، به بخش آموزشی توجه ویژه‌ای داریم و سعی می‌کنیم انرژی خلاق و تازه‌ای را کشف کنیم.

خاسب تصریح کرد: در هر استان و شهرستان و حتی در دورترین روستاها، آدم‌هایی هستند که ارزش شناخته شدن دارند و شاید در محیطی که بتوانند خود را نشان دهند به‌خوبی معرفی و در عرصه هنر کشف شوند.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی حال خوبی دارد که می‌تواند انگیزه خوبی ایجاد کند و مخاطبان فضاهای نمایش‌های ایران را با این نوع کار بیشتر آشنا کند؛ به‌طوری‌ که تنها تماشاگر کارهای سرگرمی و جُنگ نباشند. این کارگاه‌های آموزشی، مخاطبان را با فضاهای حقیقی تئاتر، تئاتری که زحمت و انرژی زیادی می‌برد و حرفی برای گرفتن دارد و در وجودش ماهیتی برای برقراری ارتباط است، آشنا می‌کند.

خاسب بیان کرد: این روزها با مؤسسه بین‌المللی الف در تبریز در حال همکاری هستم. این مؤسسه فضای خوب، بزرگ، امکانات اجرایی، باکس اجراهای کارگاهی و آموزشی دارد که می‌توان برای یاد دادن تئاتر از آن استفاده کرد. من با استفاده از این فضا از اوایل مرداد، کارگاه آموزشی را در تبریز آغاز کرده‌ام تا در نهایت، کار جدیدی با حضور و همکاری هنرجویان این دوره تولید شود، چراکه معمولاً کارگاه‌های من آموزشی اجرایی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از کارگاه آموزشی در تهران سخن گفت و افزود: از پاییز اتفاق مهم‌تری رخ می‌دهد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 6 ماه از اول سال را به شهرستان‌ها اختصاص دادم و 6 ماه پایانی سال را به آموزش علاقه‌مندان در تهران و سایر کشورها می‌پردازم. در حقیقت این فعالیت فصل جدیدی از آغاز کارگاه‌های آموزشی در ایران و کشورهای خارجی خواهد بود که رونمایی آن از پاییز اتفاق می‌افتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.