پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فروش خاویار ‌بدون مجوز شیلات ممنوع است/با فروشندگان ادوات صیادی غیرمجاز ‌برخورد می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسربه نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، حسن اسحاقی در جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق خاویار و ماهیان خاویاری استان اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط زیست محیطی از جایگاه ممتازی در زمینه ماهیان خاویاری برخوردار است و با توجه به ارزش غذایی و اقتصادی بسیار بالای ماهیان مذکور ضرورت حفظ منابع و ذخایر آن عزم همگانی را دارد.

وی افزود: خاویار به عنوان کالای ممنوعه بوده که خرید و فروش بدون مجوز شیلات ممنوع بوده و انتظار این است که باعوامل و صیادان غیرمجاز به ویژه سرشبکه‌ها و باندها برخورد جدی شود و این در دستور کار کمیسیون است.

اسحاقی با اشاره به اینکه در کومه‌های ایجادشده در سواحل دریا علاوه بر فعالیت صیادی غیرقانونی، منکرات زیادی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به زودی با برگزاری مانورهای مشترک با نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع آبزیان این کومه‌ها جمع آوری و تخریب خواهند شد.

ولی اله محمدزاده، مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه در سنوات گذشته خاویار و ماهیان خاویاری زیادی در دریا استحصال می‌شد، ممنوعیت صید تجاری این گونه مهم آبزیان دریا توسط پنج کشور ساحلی را گام مهمی در جهت بازسازی ذخایر برشمرد.

وی افزود: شیلات به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری سالانه هزاران قطعه بچه ماهی خاویاری را در مراکز بازسازی تکثیر و در رودخانه رهاسازی ولی علاوه بر اقدامات شیلات حفاظت از این گونه مهم آبزیان دریا تلاش همه جانبه و همکاری سایر نهادها را می‌طلبد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.