پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندار فریدونکنار: سند توسعه شهرستان فریدونکنار با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین شد+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فریدونکنار، بندر فریدونکنار یکی از شهرستان‌های گردشگری و ساحلی کشور بوده که در مرکز مازندران قرار دارد و از شمال با دریای خزر، از شرق با شهر بابلسر و از غرب هم‌مرز با شهر محمودآباد و از جنوب با شهرهای بابل و آمل همسایه است.

فریدونکنار به واسطه قرارگیری در مسیر شاهراه شرق به غرب استان مازندران و به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری حائز اهمیت بوده و در مسیر توسعه قرار گرفته و از سوی دیگر بارندگی‌های فراوان و زمین حاصلخیز و جلگه‌ای از قدیم این شهرستان را به کشتگاه مستعد برنج و حبوبات تبدیل کرده و وجود آبگیرها و آب بندان‌های متعدد، بافت ویژه جنگلی و آب و هوای معتدل خزری آن را به صورت یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد زمستانی پرندگان زیبای مهاجر به ویژه درنای سیبری درآورده و رشد و توسعه فریدونکنار را هموارتر کرده است.

سال گذشته اتفاقی در شهر قلعه گنج استان کرمان رقم خورده که بر اساس آن مقرر شد تا تمامی ادارات و نهادهای حکومتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تجمیع مسائل در راستای توسعه شهرستان گام بردارند.

در مازندران فریدونکنار به عنوان یک شهرستان کمتر توسعه معرفی تا با تجمیع مسائل در راستای توسعه این شهرستان ساحلی گام برداشته شود.

نوآفرینی بافت شهری فریدونکنار

محمدمهدی نصیری کناری فرماندار فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: الگوی بسیار خوبی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده که هر استانی یک شهرستان کمتر توسعه یافته را معرفی کنند و به این ترتیب برنامه‌ای با عنوان 31 استان 31 شهرستان محروم یا کمتر توسعه یافته ایجاد که در مازندران شهرستان فریدونکنار معرفی شده است.

وی افزود: به فوریت جلسات سنگین و کارشناسی را برگزار و به اتفاق ادارات و صاحب‌نظران مختلف سند توسعه شهرستان را تدوین و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و برای تصویب نهایی به تهران ارسال شده است.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد: اجرای این طرح این فضا را برای ما ایجاد تا تجمیع و هماهنگی فعالیت‌ها را داشته باشیم و این برنامه با تاکیدی که استاندار مازندران داشتند و با رویکرد ویژه‌ای که برایش تعریف شده در حال پیگیری است.

نصیری کناری افزود: در این طرح بحث نوآفرینی بافت شهری که مورد تاکید رئیس جمهور بوده مورد توجه قرار گرفته و به مسائل مختلف گردشگری و کشاورزی نیز اشاره شده تا در سال آینده با یک برنامه مدون در جهت توسعه شهرستان گام برداشته شود.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان فرمانداری فریدونکنار و دانشگاه علامه که پایه‌گذار علم گردشگری، جامعه‌شناسی اقتصادی، آی سی تی و کارآفرینی در کشور بوده منعقد شده و تمام تلاش ما بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه برای توسعه همه جانبه شهرستان بوده و امیدواریم یک گام رو به جلو باشد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به پیگیری مشکلات آب شرب شهرستان، تلاش برای ایجاد مشاغل جدید، توسعه گردشگری، ایجاد سد لاستیکی، ثبت نشان ملی برنج فریدونکنار، رفع معظل ترافیک شهری از طریق احداث پارکینگ های جدید، ساماندهی معابر و ساماندهی نوار ساحلی به عنوان برخی از اقدامات مهم صورت گرفته در دوران فعالیت خود در منصب فرماندار این شهرستان گفت: موضوع جابه‌جایی بازار پرندگان نیز از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در فریدونکنار بوده که از سال گذشته شروع شده و امسال ساماندهی و با رویکرد علمی تر پیگیری می شود. بحث ساماندهی صید و شکار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحبه از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.